Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma (CROSBI ID 433061)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rajnović, Ana
Lenček, Mirjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina
hrvatski
Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma
Aspergerov sindrom (AS) i visokofunkcionirajući autizam (VFA) karakteriziraju odstupanja u komunikaciji, socijalnim interakcijama te prisustvo ograničenih repetitivnih ponašanja i interesa. Jezične i kognitivne sposobnosti kod ove populacije ostaju očuvane i upravo one čine preduvjet za razvoj pismenosti i postizanje akademskog uspjeha. Istraživanja predvještina pisanja u ovoj populaciji su nedostatna stoga je cilj ovog istraživanja bio usmjeren na opis grafomotoričkih vještina, prepoznavanja i imenovanja slova te prepoznavanja kratkih riječi kod djece s AS-om i VFA-om i usporedba njihovih postignuća s rezultatima djece urednog razvoja. Uzorak je činilo 11 djece s AS-om i VFA-om te 11 djece urednog razvoja u dobi od 4 do 7 godina. Sukladno pretpostavkama i stranim istraživanjima, rezultati su pokazali da djeca s AS-om i VFA-om pokazuju lošije grafomotoričke vještine u odnosu na djecu urednog razvoja, ali pokazuju dobro poznavanje i imenovanje slova kao i prepoznavanje kratkih riječi. Rezultati ovog istraživanja upućuju na to da djeca s AS-om i VFA-om pokazuju prosječne predvještine pisanja kao i djeca urednog razvoja te su u mogućnosti ostvariti dobra akademska postignuća.
Aspergerov sindrom ; visokofunkcionirajući autizam ; predvještine pisanja ; grafomotoričke vještine
nije evidentirano
engleski
Preliteracy skills in children with autism spectrum disorder
nije evidentirano
Asperger's syndrome ; highfunctioning autism ; pre-writing skills ; graphomotor skills
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54
19.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb