Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma (CROSBI ID 433061)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rajnović, Ana Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma / Lenček, Mirjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2019

Podaci o odgovornosti

Rajnović, Ana

Lenček, Mirjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina

hrvatski

Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma

Aspergerov sindrom (AS) i visokofunkcionirajući autizam (VFA) karakteriziraju odstupanja u komunikaciji, socijalnim interakcijama te prisustvo ograničenih repetitivnih ponašanja i interesa. Jezične i kognitivne sposobnosti kod ove populacije ostaju očuvane i upravo one čine preduvjet za razvoj pismenosti i postizanje akademskog uspjeha. Istraživanja predvještina pisanja u ovoj populaciji su nedostatna stoga je cilj ovog istraživanja bio usmjeren na opis grafomotoričkih vještina, prepoznavanja i imenovanja slova te prepoznavanja kratkih riječi kod djece s AS-om i VFA-om i usporedba njihovih postignuća s rezultatima djece urednog razvoja. Uzorak je činilo 11 djece s AS-om i VFA-om te 11 djece urednog razvoja u dobi od 4 do 7 godina. Sukladno pretpostavkama i stranim istraživanjima, rezultati su pokazali da djeca s AS-om i VFA-om pokazuju lošije grafomotoričke vještine u odnosu na djecu urednog razvoja, ali pokazuju dobro poznavanje i imenovanje slova kao i prepoznavanje kratkih riječi. Rezultati ovog istraživanja upućuju na to da djeca s AS-om i VFA-om pokazuju prosječne predvještine pisanja kao i djeca urednog razvoja te su u mogućnosti ostvariti dobra akademska postignuća.

Aspergerov sindrom ; visokofunkcionirajući autizam ; predvještine pisanja ; grafomotoričke vještine

nije evidentirano

engleski

Preliteracy skills in children with autism spectrum disorder

nije evidentirano

Asperger's syndrome ; highfunctioning autism ; pre-writing skills ; graphomotor skills

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54

19.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice