Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije kod djeteta s prirođenom malformacijom mozga (CROSBI ID 433058)

Ocjenski rad | diplomski rad

Orlić, Patricia Učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije kod djeteta s prirođenom malformacijom mozga / Ivšac Pavliša, Jasmina (mentor); Popčević, Klara (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2019

Podaci o odgovornosti

Orlić, Patricia

Ivšac Pavliša, Jasmina

Popčević, Klara

hrvatski

Učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije kod djeteta s prirođenom malformacijom mozga

Prirođene malformacije mozga predstavljaju skupinu oštećenja ili poremećaja u razvoju mozga koji nastaju za vrijeme trudnoće te su vidljivi po rođenju djeteta. Populacija djece s prirođenim malformacijama mozga izuzetno je heterogena zbog specifičnosti neurološkog razvoja te je iz tog razloga vrlo teško govoriti o jasnoj kliničkoj slici koja ih prati. Komunikacijski i jezično-govorni razvoj područje je u kojem većina djece s ovim poremećajima ima značajnih teškoća. Upravo iz tog razloga, velik broj djece s prirođenim malformacijama mozga ima složene komunikacijske potrebe te se često oslanja na različite oblike potpomognute komunikacije. Cilj ovog istraživanja je opisati specifičnosti komunikacijskog i jezično-govornog razvoja dječaka s prirođenim malformacijama mozga i primanom mikrocefalijom te utvrditi učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije u petomjesečnom periodu pružanja logopedske podrške. Ciljevi podrške bili su usmjereni na povećanje broja komunikacijskih funkcija te vrste i broja komunikacijskih sredstava, kao i na napredak u razini jezičnog razumijevanja i složenosti jezične proizvodnje. U svrhu poticanja korišteno je visoko-tehnološko (tablet uređaj i pripadajuća ICT-AAC aplikacija e-Galerija) i nisko-tehnološko (komunikacijska knjiga) pomagalo. Podaci o komunikacijskom i jezičnogovornom razvoju prikupljeni su putem analize pet video zapisa, ispunjenih Pragmatičkih profila svakodnevnih komunikacijskih vještina (PPSKV) te standardiziranih mjernih instrumenata (Komunikacijska razvojna ljestvica, Peabody slikovni test rječnika te Reynell razvojne ljestvice govora). Rezultati istraživanja su pokazali kako je dječak po završetku petomjesečnog perioda u kojem se odvijala podrška pokazao napredak u broju i vrsti korištenih komunikacijskih funkcija i sredstava te u razini jezičnog razumijevanja i složenosti jezične proizvodnje. Napredak u složenosti jezične proizvodnje koji je dječak po završetku istraživanja pokazao korištenjem dvočlanih i tročlanih iskaza ukazuje na važnu ulogu potpomognute komunikacije u poticanju jezičnog razvoja te dovodi u pitanje zabludu o negativnom učinku potpomognute komunikacije na razvoj govora. Ovo istraživanje daje doprinos u vidu prikaza razvojnog profila djeteta s prirođenim malformacijama mozga i mikrocefalijom te ističe bitne uloge potpomognute komunikacije prilikom poticanja komunikacijskog i jezično-govornog razvoja djece sa složenim komunikacijskim potrebama.

potpomognuta komunikacija ; prirođene malformacije mozga ; mikrocefalija ; jezično-govorni razvoj ; učinkovitost intervencije

nije evidentirano

engleski

Efficacy of implementing augmentative and alternative communication in a child with congenital brain malformation

nije evidentirano

augmentative and alternative communication (AAC) ; congenital brain malformations ; microcephaly ; speech and language development ; intervention efficiency

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56

19.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice