Utjecaj zlostavljanja na poteškoće u učenju i ponašanju djece (CROSBI ID 433041)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Somek, Lucija
Bilić, Vesna
hrvatski
Utjecaj zlostavljanja na poteškoće u učenju i ponašanju djece
Zlostavljanje i zanemarivanje djece predstavlja traumatsko iskustvo koje utječe na kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj djece. Zbog izloženosti zlostavljanju kod žrtava se uočavaju teškoće u svakodnevnom funkcioniranju, osobito su vidljive u ponašanju i stjecanju nužnih znanja i vještina za život u zajednici. Zlostavljana djeca imaju manje samopoštovanja, osjećaju se nesposobnima i nemaju osjećaj kontrole za ono što im se događa. Teškoće se posebno očituju u odgojno-obrazovnom procesu, ali za to učitelji nisu dovoljno pripremljeni. Budući su učitelji svakodnevno s djecom oni mogu uočiti znakove nasilja, a kako imaju i djelomičan uvid u ponašanje roditelja to im u nekim situacijama također može pomoći u otkrivanju zlostavljanja. No za to je učiteljima i drugih stručnjacima koji rade s djecom potrebna edukacija i osposobljenost za postupanje u konkretnim školskim situacijama.
zlostavljanje, djeca, trauma, poteškoće učenja i ponašanja, školsko ozračje
nije evidentirano
engleski
The impact of abuse on children's learning and behavioral difficulties
nije evidentirano
abuse, children, trauma, difficulties in learning and behavior, school climate
nije evidentirano
Podaci o izdanju
81
18.06.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb