Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oblici i obilježja elektroničkog nasilja među djecom osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 433036)

Ocjenski rad | diplomski rad

Smetiško, Ljerka Oblici i obilježja elektroničkog nasilja među djecom osnovnoškolske dobi / Bilić, Vesna (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Smetiško, Ljerka

Bilić, Vesna

hrvatski

Oblici i obilježja elektroničkog nasilja među djecom osnovnoškolske dobi

Elektroničko nasilje relativno je nova pojava, koja je unatoč tome veoma raširena među djecom. Radi ispitivanja učestalosti i izloženosti elektroničkom nasilju te utvrđivanja postoji li razlika između žrtve i počinitelja nasilja prema sociodemografskim varijablama, ponašajnim i emocionalnim reakcijama provedeno je istraživanje u kojem je sudjelovalo 139 učenika (48, 2% M i 51, 8% Ž) 6., 7. i 8. razreda osnovne škole, prosječne dobi 13, 4 godina. Rezultati pokazuju da ispitanici najčešće doživljavaju nasilje na društvenim mrežama, zatim preko e-poruka, a najmanji broj doživljava nasilje preko tekstnih poruka na mobilnom uređaju. Nakon doživljenog nasilja ispitani učenici najčešće su osjećali ljutnju, ravnodušnost, frustriranost i tugu, a utvrđena je i pozitivna, statistički značajna povezanost između gotovo svih analiziranih oblika nasilja i negativnih osjećaja učenika. Najčešći razlozi za počinjenje nasilja koje učenici navode su: osveta, zabava i mržnja. U zaključku se sugerira kako elektroničko nasilje može izazvati višestruke, emocionalne reakcije djece i zbog toga roditelji trebaju pridavati više pozornosti onome što njihova djeca rade dok su na internetu, a isto tako učitelji trebaju više razgovarati sa svojim učenicima o sigurnosti u virtualnom prostoru.

elektroničko nasilje, negativne emocije, reakcije na elektroničko nasilje

nije evidentirano

engleski

Forms and characteristics of electronic violence among primary school children

nije evidentirano

cyberbulling, negative emotions, reactions to cyberbulling

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

11.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija