Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Različite uloge djece u vršnjačkom nasilju (CROSBI ID 433035)

Ocjenski rad | diplomski rad

Somođi, Mateja Različite uloge djece u vršnjačkom nasilju / Bilić, Vesna (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Somođi, Mateja

Bilić, Vesna

hrvatski

Različite uloge djece u vršnjačkom nasilju

Nasilje među vršnjacima je grupni proces te tako osim počinitelja nasilja i žrtava u njemu djeca mogu imati različite uloge: sljedbenici, pristaše, branitelji i neangažirani promatrači. Kako bi ispitali koje uloga preferiraju u klasičnom i elektroničkom vršnjačkom nasilju, u odnosu na njihova sociodemografska obilježja i osjećaj pripadnosti školi, proveli samo istraživanje u kojem je ukupno sudjelovalo 181 učenik (49, 2% M i 47, 5% Ž) 6., 7. i 8. razreda osnovne škole. Prosječna dob učenika je 13, 3 godina, a njihov prosječni školski uspjeh je 4, 27 (SD=0, 85). Rezultati istraživanja koji se odnose na klasične oblike nasilja pokazuju da je podjednak broj učenika koji nikad ne započinju nasilje (51, 9%) i onih koji to ponekad ili često rade (48, 1%). Utvrđeno je da se 31, 5% učenika pridružuje nasilju koje započinje netko drugi, a 30, 4% je onih koji uživaju gledajući nasilje. Prema samoiskazu ispitanika njih 88, 4% pokušava prekinuti nasilje riječima i to su uglavnom dječaci, a 13, 3% priznaje da nikad ne tješe žrtvu. Zabrinjavajuće je veliki broj neangažiranih promatrača, čak 80, 1%. Kod elektroničkog nasilja, 90, 6% sudionika navode da ne čine nasilje, te njih 84% ne podržava počinitelja, ali njih 16% ponekad ili često podržava elektroničko nasilje. Kad je riječ o promatračima oko polovine (51, 4%) ispitanika nikada ne prijave kada vide nasilje, a podjednak je broj (48, 6) onih koji prijave nasilje. Utvrđeno je da ispitanici koji su počinitelji, sljedbenici i pristaše nasilja u školi se osjećaju bezvrijedno, a kod kuće neželjenima, te bi voljeli da su drugačiji jer smatraju da bi tako imali više prijatelja. Čak 72, 9% učenika smatra da u školi postoji barem jedan nastavnik kojem se mogu obratiti kad imaju problem. Budući da je škola mjesto gdje djeca provode najveći dio svojeg vremena s vršnjacima, u njoj bi se trebalo posvetiti više pozornosti edukaciji djece o posljedicama nasilja i načinima nenasilnog rješavanja sukoba, a učitelji bi trebali poučavati djecu da i izvan škole poštuju ljudska prava i izbjegavaju ili sprječavaju nasilje.

nasilje, žrtve, počinitelji, promatrači, branitelji

nije evidentirano

engleski

Different roles of children in peer violence

nije evidentirano

violence, victims, perpetrators, bystanders, defenders

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63

11.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija