Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole (CROSBI ID 433034)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ceković, Andrea Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole / Bilić, Vesna (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Ceković, Andrea

Bilić, Vesna

hrvatski

Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole

U uvodnom dijelu ovog rada analiziraju se teorijske spoznaje o klasičnom i elektroničkom nasilju, njihovim sudionicima, oblicima i obilježjima te razlikama i sličnostima među njima. U radu su prezentirani rezultati empirijskog istraživanja u kojem je sudjelovalo 211 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole (54% djevojčica i 46% dječaka). Cilj istraživanja je bio utvrditi učestalost činjenja (počinitelji) i izloženost elektroničkom nasilju (žrtve) te koji su najčešći razlozi za nasilno ponašanje i viktimizaciju. Utvrđeno je da gotovo svi ispitanici imaju otvoren profil i najviše vremena provode na društvenim mrežama (43, 30%). Prema samoiskazu ispitanika njih 50, 7% doživjelo je elektroničko nasilje. Žrtve elektroničkog nasilja pokazuju osjećaje tuge, frustracije, straha, srama, ljutnje koji su u velikoj mjeri međusobno povezani. Osim emocionalnih reakcija, žrtve su najčešće na nasilje reagirale blokiranjem počinitelja. A najčešći razlozi počinjenja elektroničkog nasilja su zabava i osveta, a manji dio ispitanika nije znao identitet počinitelja (22, 30%). Istraživanjem su potvrđene teze kako počinitelji elektroničkog nasilja mogu biti i žrtvama tog istog nasilja. Nameće se potreba poduzimanja adekvatnijih i žurnih preventivnih aktivnosti u svrhu suzbijanja ovog novog i raširenog problema među djecom.

klasično nasilje, elektroničko nasilje, žrtva, nasilnik, promatrač

nije evidentirano

engleski

Electronic violence among primary school students

nije evidentirano

traditional violence, electronic violence, victim, bully, observer

nije evidentirano

Podaci o izdanju

75

14.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija