Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole (CROSBI ID 433034)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ceković, Andrea
Bilić, Vesna
hrvatski
Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole
U uvodnom dijelu ovog rada analiziraju se teorijske spoznaje o klasičnom i elektroničkom nasilju, njihovim sudionicima, oblicima i obilježjima te razlikama i sličnostima među njima. U radu su prezentirani rezultati empirijskog istraživanja u kojem je sudjelovalo 211 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole (54% djevojčica i 46% dječaka). Cilj istraživanja je bio utvrditi učestalost činjenja (počinitelji) i izloženost elektroničkom nasilju (žrtve) te koji su najčešći razlozi za nasilno ponašanje i viktimizaciju. Utvrđeno je da gotovo svi ispitanici imaju otvoren profil i najviše vremena provode na društvenim mrežama (43, 30%). Prema samoiskazu ispitanika njih 50, 7% doživjelo je elektroničko nasilje. Žrtve elektroničkog nasilja pokazuju osjećaje tuge, frustracije, straha, srama, ljutnje koji su u velikoj mjeri međusobno povezani. Osim emocionalnih reakcija, žrtve su najčešće na nasilje reagirale blokiranjem počinitelja. A najčešći razlozi počinjenja elektroničkog nasilja su zabava i osveta, a manji dio ispitanika nije znao identitet počinitelja (22, 30%). Istraživanjem su potvrđene teze kako počinitelji elektroničkog nasilja mogu biti i žrtvama tog istog nasilja. Nameće se potreba poduzimanja adekvatnijih i žurnih preventivnih aktivnosti u svrhu suzbijanja ovog novog i raširenog problema među djecom.
klasično nasilje, elektroničko nasilje, žrtva, nasilnik, promatrač
nije evidentirano
engleski
Electronic violence among primary school students
nije evidentirano
traditional violence, electronic violence, victim, bully, observer
nije evidentirano
Podaci o izdanju
75
14.07.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb