Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Skrivena patnja žrtve u estetizaciji mržnje (CROSBI ID 691553)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lah, Nataša Skrivena patnja žrtve u estetizaciji mržnje. 2019

Podaci o odgovornosti

Lah, Nataša

hrvatski

Skrivena patnja žrtve u estetizaciji mržnje

U izlaganju se apostrofira i oprimjeruje estetizacija patnje nevinih žrtvi koje se u vizualnim umjetnostima tijekom povijesti podvode ikonografskoj, narativnoj ili situacijskoj svrsi. Radi se o sasvim različitim izvedenicama od kojih se izdvajaju: estetizacija smrti u povijesno umjetničkim analizama (primjer: dokumentarne fotografije Timothy O'Sullivana iz ciklusa: Incidenti rata, prizori s bojišnice Američkog građanskog rata od 1861-1865 naziv fotografije Žetva smrti, Gettysburg , Pennsylvania, 3. srpanj 1863 Brady Civil War Collection, Library of Congress, Washington) ; neoklasicističko isticanje uzvišenih aspekata žrtve (primjer: Lessingovo tumačenje Laookonove skupine, autora Hagezandara, Polidora i Atenodora (s Rodosa), iz 27AD, bijeli paroski mramor, v.208 x š.163 x d.112 cm, Vatikanski muzeji - Muzej Pio Clementino (pronađena u rimskom vinogradu 14.01.1506., identificirana po Plinijevu tekstu) ; estetizacija fašističkih ideja o tjelesnosti izabranog čovjeka (primjer: dokumentarni film Olimpija redateljice Leni Riefenstahl, snimljen za propagandne potrebe nacističke Njemačke 1938.g.), srednjovjekovna idealizacije doktrine pravovjernosti, spaljivanje knjiga i ljudi (primjeri: Pedro Berruguete (c. 1450 – 1504) Sveti Domink i Albigeni, ulje na ploči, oltarna pala klaustra Santo Tomás de Avila, (1.69 x 0.78 m), Muzej Prado, Madrid i Sudbina tri homoseksualca. Drvorez u: Speculum abominatium in oculis Domini / Ogledalo gadosti u očima Gospodnjim (figura 32.), drvorez Franziscusa Grotiusa (Leipzig, 1474.) - Reproducirano u: „ Inquisicion Guia Bilingüe De La Exposicion De Instrumentos De tortura Desde La Edad Media a La Epoca Industrial / Inkvizicijski dvojezični vodič za izložbu instrumenata mučenja od srednjeg vijeka do industrijskog doba”, Qua d'Arno, Firenca, 1985.) ; estetika ratnih stradanja u poratnoj interpretaciji suvremenih umjetnika (primjeri: Šejla Kamerić, Bosnian Girl , 2003., plakat, Muzej suvremene umjetnosti (MSU) u Zagrebu i Claude Lévêque (bez naslova) Arbeit mach frei / Rad spašava, 1992., neonske cijevi i metal, 100 x 400 cm, Kolekcija Madam Luxembourg). Zaključno se izvodi sažet kritički pregled recentnijih teorijskih doprinosa u raspravama o lijepom u umjetnosti, napose kod U. Ecoa, A.C. Dantoa, Y. Michauda i H. Beltinga, u odnosu na problem estetizacije patnje u cjelokupnoj tradiciji vizualnih umjetnosti.

prikazivanje mržnje u tradiciji vizualnih umjetnosti, estetizacija mržnje

nije evidentirano

engleski

The hidden suffering of a victim within the aestheticization of hatred

nije evidentirano

representation of hatred in visual arts’ tradition, aestheticization of hatred

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

7. Riječki interdisciplinarni kongres – Sloboda govora i govor mržnje

pozvano predavanje

04.11.2019-04.11.2019

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti