Poduzetnička etika (CROSBI ID 19140)
Autorska knjiga | priručnik | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Pupavac, Drago
hrvatski
Poduzetnička etika
U prvom dijelu, Uvodu, ističe se važnost suradnje etike i ekonomije, zadaća poduzetničke etike, kao i razlozi zašto poduzetnička etika dobiva na važnosti u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća. Nakon isticanja važnosti uključivanja ekonomista, odnosno menadžera i lidera, u diskusije o problematici poduzetničke etike obrazlaže se struktura knjige. Drugi dio naslova Dobra ekonomija i ekonomika – temelj stabilnog i prosperitetnog društva, sastoji se od osam poddijelova: 1) sementički odnos: ekonomija i ekonomika, 2) moralna strana ekonomske znanosti, 3) ekonomsko ponašanje, 4) jaz između bogatih i siromašnih, 5) resursi u fokusu dobre ekonomije, 6) odrednice dobre ekonomije, 7) dvojbene odrednice dobre ekonomije i 8) čimbenici koji ugrožavaju dobru ekonomiju. Osobe od posebne važnosti za proučavanje poduzetničke etike naslov je trećeg dijela. Počinje se ocem etike, nakon čega slijede teme otac poduzetničke etike, otac ekonomije, glavni predstavnik protivnika etike u gospodarstvu, tajkuni, filantropi i zviždači. Četvrti dio naslovljen, Teorijska obilježja poduzetništva, poduzetnika i poduzetničke etike, sastoji se od četiri poddijela. U prvom poddijelu Teorijska obilježja etike elaboriraju se pojam i vrste etike te poduzetnička etika kao grana etike. U drugom poddijelu razmatra se Međuodnos etike i poduzetništva. Predmet analize u trećem poddijelu jest Etika u fokusu poduzetničkog djelovanja, dok se u četvrtom podijelu, Poduzetništvom protiv siromaštva, izdvajaju poduzetničke ideje i pothvati koji zorno predočavaju onu ljepšu stranu poduzetništva. Upravljanje poduzetničkom etikom naslov je petog dijela. Ovaj dio sastoji se od dva poddijela, u kojima se traži odgovor na pitanje kako donijeti etičke ispravne odluke (Donošenje etičkih odluka) te kako omogućiti da etika postane sastavni dio svjesnog djelovanja poduzeća u poslovnoj praksi (Etički menadžment). Šesti dio nosi naslov Etički problemi globalnog biznisa. Nakon što se u prvom poddijelu istakne činjenica širenja poduzetništva, Od nacionalnog i regionalnog do globalnog poduzetništva i globalnih etičkih problema, predmet istraživanja preostala su tri poddijela dječji rad, pravedna trgovina i moderno ropstvo.
etika, poduzetništvo, poduzetnici, društvena odgovornost
nije evidentirano
engleski
Entrepreneurial ethics
nije evidentirano
ethics, entrepreneurship, entrrepreneur, social responsibility
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Rijeka: Veleučilište u Rijeci
2020.
978-953-8286-00-1
188
objavljeno