Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece (CROSBI ID 279638)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Koller - Trbović, Nivex ; Mirosavljević, Anja ; Ratkajec Gašević, Gabrijela Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (2019), 2; 53-69. doi: 10.31299/hrri.55.2.5

Podaci o odgovornosti

Koller - Trbović, Nivex ; Mirosavljević, Anja ; Ratkajec Gašević, Gabrijela

hrvatski

Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece

Cilj je rada opisati doživljaj i iskustvo podrške škole djeci s teškoćama u učenju i ponašanju iz roditeljske i dječje perspektive primjenom obiteljskog intervjua s 10 obitelji u riziku, odnosno 33 sudionika. Induktivna tematska analiza intervjua ukazala je na ključnu temu ‒ kako teškoće u učenju i ponašanju djece na koje škola ne reagira progrediraju u probleme u ponašanju i učenju kao i u probleme u obitelji. U skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima dolazi se do spoznaja kako veliku važnost sudionici pripisuju školovanju i školi. Školovanje kroz cijelo djetinjstvo opterećuje i roditelje i djecu. Teškoće su prisutne gotovo od samog početka školovanja i roditelji kontinuirano traže pomoć stručnjaka u školama i u institucijama izvan škole, ali njihov je doživljaj da ne nailaze na razumijevanje i pomoć, već se uglavnom sami nose s tim problemima. Tako dolazi i do progrediranja i širenja problema na druga životna područja osim škole. Ako i postoje određene intervencije koje škola osigurava, one prema doživljaju sudionika najčešće kasne i nisu usklađene s vrstom i intenzitetom potreba djece. Kako pokazuje iskustvo sudionika, poziv za pomoć i suradnju često je dolazio od roditelja, pa čak i od same djece, što znači da nije bilo potrebno motivirati roditelje za sudjelovanje u intervenciji, pa tim prije iznenađuje percepcija nemogućnosti škole da pruži pomoć i podršku tim učenicima i roditeljima. Kroz raspravu o rezultatima proizašlim iz perspektive sudionika ponuđeni su prijedlozi djelovanja škole kako bi se odgovorilo na potrebe djece s teškoćama u ponašanju i učenju.

djeca s teškoćama u ponašanju i učenju ; podrška u školi ; perspektiva roditelja i djece

nije evidentirano

engleski

School support for children with learning and behaviour difficulties, from the perspective of the children and their parents

nije evidentirano

children with learning and behaviour difficulties ; school support ; perspective of parents and children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

55 (2)

2019.

53-69

objavljeno

1331-3010

1848-7734

10.31299/hrri.55.2.5

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost