Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066431

Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece


Koller - Trbović, Nivex; Mirosavljević, Anja; Ratkajec Gašević, Gabrijela
Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (2019), 2; 53-69 doi:10.31299/hrri.55.2.5 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1066431 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece
(School support for children with learning and behaviour difficulties, from the perspective of the children and their parents)

Autori
Koller - Trbović, Nivex ; Mirosavljević, Anja ; Ratkajec Gašević, Gabrijela

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 55 (2019), 2; 53-69

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
djeca s teškoćama u ponašanju i učenju ; podrška u školi ; perspektiva roditelja i djece
(children with learning and behaviour difficulties ; school support ; perspective of parents and children)

Sažetak
Cilj je rada opisati doživljaj i iskustvo podrške škole djeci s teškoćama u učenju i ponašanju iz roditeljske i dječje perspektive primjenom obiteljskog intervjua s 10 obitelji u riziku, odnosno 33 sudionika. Induktivna tematska analiza intervjua ukazala je na ključnu temu ‒ kako teškoće u učenju i ponašanju djece na koje škola ne reagira progrediraju u probleme u ponašanju i učenju kao i u probleme u obitelji. U skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima dolazi se do spoznaja kako veliku važnost sudionici pripisuju školovanju i školi. Školovanje kroz cijelo djetinjstvo opterećuje i roditelje i djecu. Teškoće su prisutne gotovo od samog početka školovanja i roditelji kontinuirano traže pomoć stručnjaka u školama i u institucijama izvan škole, ali njihov je doživljaj da ne nailaze na razumijevanje i pomoć, već se uglavnom sami nose s tim problemima. Tako dolazi i do progrediranja i širenja problema na druga životna područja osim škole. Ako i postoje određene intervencije koje škola osigurava, one prema doživljaju sudionika najčešće kasne i nisu usklađene s vrstom i intenzitetom potreba djece. Kako pokazuje iskustvo sudionika, poziv za pomoć i suradnju često je dolazio od roditelja, pa čak i od same djece, što znači da nije bilo potrebno motivirati roditelje za sudjelovanje u intervenciji, pa tim prije iznenađuje percepcija nemogućnosti škole da pruži pomoć i podršku tim učenicima i roditeljima. Kroz raspravu o rezultatima proizašlim iz perspektive sudionika ponuđeni su prijedlozi djelovanja škole kako bi se odgovorilo na potrebe djece s teškoćama u ponašanju i učenju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Koller - Trbović, Nivex; Mirosavljević, Anja; Ratkajec Gašević, Gabrijela
Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (2019), 2; 53-69 doi:10.31299/hrri.55.2.5 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
Koller - Trbović, N., Mirosavljević, A. & Ratkajec Gašević, G. (2019) Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (2), 53-69 doi:10.31299/hrri.55.2.5.
@article{article, year = {2019}, pages = {53-69}, DOI = {10.31299/hrri.55.2.5}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u pona\v{s}anju i u\v{c}enju, podr\v{s}ka u \v{s}koli, perspektiva roditelja i djece}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.31299/hrri.55.2.5}, volume = {55}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Podr\v{s}ka \v{s}kole djeci s te\v{s}ko\'{c}ama u pona\v{s}anju i u\v{c}enju iz perspektive roditelja i djece}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u pona\v{s}anju i u\v{c}enju, podr\v{s}ka u \v{s}koli, perspektiva roditelja i djece} }
@article{article, year = {2019}, pages = {53-69}, DOI = {10.31299/hrri.55.2.5}, keywords = {children with learning and behaviour difficulties, school support, perspective of parents and children}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.31299/hrri.55.2.5}, volume = {55}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {School support for children with learning and behaviour difficulties, from the perspective of the children and their parents}, keyword = {children with learning and behaviour difficulties, school support, perspective of parents and children} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font