Pregled bibliografske jedinice broj: 1066431
Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece
Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (2019), 2; 53-69 doi:10.31299/hrri.55.2.5 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1066431 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju
iz perspektive roditelja i djece
(School support for children with learning and
behaviour difficulties, from the perspective of the
children and their parents)
Autori
Koller - Trbović, Nivex ; Mirosavljević, Anja ; Ratkajec Gašević, Gabrijela
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 55
(2019), 2;
53-69
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
djeca s teškoćama u ponašanju i učenju ; podrška u školi ; perspektiva roditelja i djece
(children with learning and behaviour difficulties ; school support ; perspective of parents and children)
Sažetak
Cilj je rada opisati doživljaj i iskustvo podrške škole djeci s teškoćama u učenju i ponašanju iz roditeljske i dječje perspektive primjenom obiteljskog intervjua s 10 obitelji u riziku, odnosno 33 sudionika. Induktivna tematska analiza intervjua ukazala je na ključnu temu ‒ kako teškoće u učenju i ponašanju djece na koje škola ne reagira progrediraju u probleme u ponašanju i učenju kao i u probleme u obitelji. U skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima dolazi se do spoznaja kako veliku važnost sudionici pripisuju školovanju i školi. Školovanje kroz cijelo djetinjstvo opterećuje i roditelje i djecu. Teškoće su prisutne gotovo od samog početka školovanja i roditelji kontinuirano traže pomoć stručnjaka u školama i u institucijama izvan škole, ali njihov je doživljaj da ne nailaze na razumijevanje i pomoć, već se uglavnom sami nose s tim problemima. Tako dolazi i do progrediranja i širenja problema na druga životna područja osim škole. Ako i postoje određene intervencije koje škola osigurava, one prema doživljaju sudionika najčešće kasne i nisu usklađene s vrstom i intenzitetom potreba djece. Kako pokazuje iskustvo sudionika, poziv za pomoć i suradnju često je dolazio od roditelja, pa čak i od same djece, što znači da nije bilo potrebno motivirati roditelje za sudjelovanje u intervenciji, pa tim prije iznenađuje percepcija nemogućnosti škole da pruži pomoć i podršku tim učenicima i roditeljima. Kroz raspravu o rezultatima proizašlim iz perspektive sudionika ponuđeni su prijedlozi djelovanja škole kako bi se odgovorilo na potrebe djece s teškoćama u ponašanju i učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2014-09-9515 - Specifična obilježja obitelji u riziku: doprinos planiranju kompleksnih intervencija (FamResPlan) (Žižak, Antonija, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus