Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece (CROSBI ID 279638)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Koller - Trbović, Nivex ; Mirosavljević, Anja ; Ratkajec Gašević, Gabrijela
hrvatski
Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece
Cilj je rada opisati doživljaj i iskustvo podrške škole djeci s teškoćama u učenju i ponašanju iz roditeljske i dječje perspektive primjenom obiteljskog intervjua s 10 obitelji u riziku, odnosno 33 sudionika. Induktivna tematska analiza intervjua ukazala je na ključnu temu ‒ kako teškoće u učenju i ponašanju djece na koje škola ne reagira progrediraju u probleme u ponašanju i učenju kao i u probleme u obitelji. U skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima dolazi se do spoznaja kako veliku važnost sudionici pripisuju školovanju i školi. Školovanje kroz cijelo djetinjstvo opterećuje i roditelje i djecu. Teškoće su prisutne gotovo od samog početka školovanja i roditelji kontinuirano traže pomoć stručnjaka u školama i u institucijama izvan škole, ali njihov je doživljaj da ne nailaze na razumijevanje i pomoć, već se uglavnom sami nose s tim problemima. Tako dolazi i do progrediranja i širenja problema na druga životna područja osim škole. Ako i postoje određene intervencije koje škola osigurava, one prema doživljaju sudionika najčešće kasne i nisu usklađene s vrstom i intenzitetom potreba djece. Kako pokazuje iskustvo sudionika, poziv za pomoć i suradnju često je dolazio od roditelja, pa čak i od same djece, što znači da nije bilo potrebno motivirati roditelje za sudjelovanje u intervenciji, pa tim prije iznenađuje percepcija nemogućnosti škole da pruži pomoć i podršku tim učenicima i roditeljima. Kroz raspravu o rezultatima proizašlim iz perspektive sudionika ponuđeni su prijedlozi djelovanja škole kako bi se odgovorilo na potrebe djece s teškoćama u ponašanju i učenju.
djeca s teškoćama u ponašanju i učenju ; podrška u školi ; perspektiva roditelja i djece
nije evidentirano
engleski
School support for children with learning and behaviour difficulties, from the perspective of the children and their parents
nije evidentirano
children with learning and behaviour difficulties ; school support ; perspective of parents and children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55 (2)
2019.
53-69
objavljeno
1331-3010
1848-7734
10.31299/hrri.55.2.5