Utjecaj individualiziranih programa poticanja senzorne integracije na adaptivne vještine i nepoželjna ponašanja učenika s ASD (CROSBI ID 691504)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Fulgosi Masnjak, Rea ; Mamić, Dragana ; Vrhovec Pošta, Helena
hrvatski
Utjecaj individualiziranih programa poticanja senzorne integracije na adaptivne vještine i nepoželjna ponašanja učenika s ASD
Cilj istraživanja je bio evaluirati efekte individualiziranih programa za poticanje senzorne integracije, koji su izrađeni za desetero učenika s poremećajem iz autističnog spektra iz Centra za autizam u Zagrebu. Procjena je izvršena u dvije vremenske točke, Sustavom za procjenu senzorne integracije, (Viola, 2002. ; translation and adaptation Fulgosi-Masnjak, Osmančević and Lang, 2004). Temeljem rezultata inicijalne procjene izrađeni su individualizirani programi poticanja senzorne integracije, koji su provođeni dva puta tjedno u trajanju od jednog školskog sata, u periodu od veljače do svibnja. Dobiveni podaci su evaluirani kvantitativnom i kvalitativnom analizom. U cilju prikupljanja podataka za kvalitativnu analizu, provedeni su intervjui s edukacijskim rehabilitatorima, koji su iskusni u implementaciji programa poticanja senzorne integracije i praćenju njegovih efekata na adaptivne vještine učenika s PAS. Oni su dali svoja mišljenja o utjecaju primijenjenih programa poticanja na razumijevanje povezanosti između senzorne integracije i smanjenja nepoželjnih ponašanja učenika s autizmom. U kvantitativnoj analizi dobivene su statistički značajne razlike između inicijalnih i finalnih rezultata, čime je potvrđena uspješnost primijenjenih individualiziranih programa poticanja senzorne integracije kod učenika s PAS.
senzorna integracija ; učenici s PAS ; nepoželjna ponašanja ; kvalitativna analiza
nije evidentirano
engleski
The influence of the individualized programs for Sensory Integration Stimulation on Adaptive Skills and undesired Behaviors in Pupils with ASD
nije evidentirano
sensory integration ; pupils with autism spectrum disorders ; undesired behaviors ; qualitative analysis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
29-55.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nikolić, Milena ; Vantić Tanjić, Medina
Tuzla: Udruženje za kreativni razvoj djece i mladih
1986-9886
Podaci o skupu
9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih
predavanje
22.06.2018-24.06.2018
Harkány, Mađarska