Stavovi osnovnoškolskih učitelja srednjebosanskog kantona prema edukacijskoj inkluziji učenika s teškoćama (CROSBI ID 691503)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Fulgosi-Masnjak, Rea ; Barnjak, Andrea ; Masnjak, Lea
hrvatski
Stavovi osnovnoškolskih učitelja srednjebosanskog kantona prema edukacijskoj inkluziji učenika s teškoćama
Školska inkluzija je trajni proces uvažavanja različitosti svakog učenika i njegovih potreba, to je filozofija koja podržava jednakost prava i mogućnosti, bez stvaranja razlika. U inkluzivnoj školi se svaki učenik poštuje i prihvaća kao ljudsko biće. Ciljevi 1. Ispitati postoji li razlika u stavovima učitelja nižih razreda redovitih osnovnih škola prema edukacijskoj inkluziji, ovisno o planu i programu po kojem rade te osnovne škole ; 2. Ispitati emocionalnu komponentu stavova prema edukacijskoj inkluziji. Hipoteze H1 Stavovi učitelja nižih razreda osnovnih škola srednjobosanskog kantona prema edukacijskoj inkluziji učenika s teškoćama, koji rade po hrvatskom planu i programu neće se razlikovati statistički značajno od stavova učitelja nižih razreda osnovnih škola srednjobosanskog kantona koji rade po bosanskom planu i programu. H2 Emocionalna komponenta stavova prema edukacijskoj inkluziji neće se statistički zanačajno razlikovati, ovisno o obrazovnom planu i programu redovnih osnovnih škola. Sudionici 527 učitelja nižih razreda osnovne škole, oba spola iz Srednjobosanskog kantona. Istraživanjem su obuhvaćeni: Gornji Vakuf – Uskoplje, Bugojno, Donji Vakuf, Jajce, Travnik, Novi Travnik, Vitez, Busovača, Kiseljak, Kreševo, Fojnica. Mjerni instrumenti Skala za ispitivanje stavova prema edukacijskoj inkluziji (Likertovog tipa), Osgoodov semantički diferencijal za ispitivanje emocionalne komponente stavova. Oba su mjerna instrumenta konstruirana za potrebe ovog istraživanja. Istraživanje je bilo dragovoljno, provedeno je anonimno i individualno je bilo dogovoreno sa svakom školom.. Rezultati Rezultati su potvrdili polazne hipoteze, jer nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima prema edukacijskoj inkluziji i njihovoj emocionalnoj komponenti kod učitelja nižih razreda osnovnih škola koje rade po hrvatskom planu i programu i učitelja koji rade po bosanskom planu i programu.
inkluzija ; djeca s teškoćama ; stavovi
nije evidentirano
engleski
Primary school teachers' attitudes toward educational inclusion of pupils with difficulties in Central Bosnia Canton.
nije evidentirano
inclusion ; pupils with disabilities ; attitudes
nije evidentirano
Podaci o prilogu
274-286.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Unaprjeđenje kvalitete života djece i mladih, tematski zbornik II dio.
Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena ;
Tuzla: Udruženje za kreativni razvoj djece i mladih
1986-9886
Podaci o skupu
VI međunarodno-stručna konferencija "Unapređenje života djece i mladih"
predavanje
19.06.2015-21.06.2015
Ohrid, Sjeverna Makedonija