Receptivni rječnik i razumijevanje gramatike kod učenika s kohlearnim implantatom (CROSBI ID 432990)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mrvica, Iva
Pribanić, Ljubica ; Hrastinski Iva
hrvatski
Receptivni rječnik i razumijevanje gramatike kod učenika s kohlearnim implantatom
Oštećenje sluha ubraja se u jedno od najčešćih prirođenih oštećenja, a s napretkom tehnologije, kohlearna implantacija dobija sve više zamaha. Razvoj i razina jezične kompetencije kod djece i učenika s kohlearnim implantatom nisu se mnogo istraživali na hrvatskom govornom području. Ovim se radom stječe uvid u neka jezična znanja učenika osnovnoškolske dobi, koji su implantirani do pete godine života. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi kakve rezultate na testovima receptivnog rječnika i razumijevanja gramatike oni postižu te utječe li duljina korištenja implantata na te rezultate. Isto tako, željela se ispitati povezanost rječničkog znanja s razinom razumijevanja gramatičkih struktura. Istraživanjem je obuhvaćeno šestero djece, najmlađi ispitanik završio je drugi razred osnovne škole, dok je najstariji ispitanik završio sedmi razred osnovne škole. Učenici su ispitani Peabody slikovnim testom rječnika - (PPVT-III HR) te testom razumijevanja gramatike – (TROG-2:HR). Ispitanici su postigli ispodprosječne rezultate na varijabli opsega rječnika s obzirom na kronološku dob i prosječne rezultate na varijabli opsega rječnika s obzirom na slušnu dob te ispodprosječne rezultate na varijabli razumijevanja gramatike s obzirom i na kronološku i na slušnu dob. Povezanost rječničkog znanja s razinom razumijevanja gramatičkih struktura nije utvrđena. Dobiveni rezultati pokazuju kako ova skupina ispitanika, s obzirom na postavljene norme, zaostaje za čujućim vršnjacima, odnosno, ne postiže rezultate u govornoj percepciji i produkciji te razvoju jezika koji se očekuju s obzirom na njihovu kronološku i slušnu dob.
oštećenje sluha, kohlearni implantat, rječnik, morfosintaksa, kronološka dob, slušna dob
nije evidentirano
engleski
Receptive vocabulary and grammar comprehension in students with cochlear implants
nije evidentirano
hearing loss, cochlear implant, vocabulary, morphosyntax, chronological age, listening age
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
12.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb