Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi studenata pedagogije prema samohranom majčinstvu (CROSBI ID 432965)

Ocjenski rad | diplomski rad

Čekolj, Nadja Stavovi studenata pedagogije prema samohranom majčinstvu / Galić, Branka ; Kušević, Barbara (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Čekolj, Nadja

Galić, Branka ; Kušević, Barbara

hrvatski

Stavovi studenata pedagogije prema samohranom majčinstvu

Ovaj rad je usmjeren na samohrano majčinstvo, odnosno na tri kategorije samohranog majčinstva: udovice, razvedene i samohrane majke po izboru. Samohrane su majke definirane kao majke koje dominantno samostalno bez pomoći drugog roditelja skrbe o djetetu. Cilj rada je usporediti stavove studenata prve godine preddiplomskog studija i studenata prve godine diplomskog studija pedagogije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu prema navedenim kategorijama samohranog majčinstva. Dodatni cilj je analiza razlika u stavovima studenata pedagogije s obzirom na njihova sociodemografska i socio-kulturna obilježja. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik sa sljedećim subskalama: Ekonomska sigurnost, Psihičko zdravlje, Procjena za većom potrebom formalne socijalne podrške, Nadzor, Potpora te Kažnjavanje. Istraživanje je provedeno metodom ankete na prigodnom kvotnom uzorku studenata pedagogije prve godine preddiplomskog studija i prve godine diplomskog studija (N=110). Korištene su metode univarijatne, bivarijatne te multivarijatne statistike. Rezultati su pokazali da studenti pedagogije imaju općenito pozitivan stav prema samohranom majčinstvu, no isto tako da postoji razlika u stavovima s obzirom na kategoriju samohranog majčinstva. Studenti imaju pozitivnije stavove prema samohranim majkama po izboru, a najmanje pozitivne prema razvedenim majkama. Jedino na subskali Procjena za većom potrebom formalne socijalne podrške studenti imaju pozitivnije stavove prema udovicama, a najmanje pozitivan prema samohranim majkama po izboru. Pronađene su statistički značajne razlike na varijablama spola, godine studija te strukture obitelji u kojoj su ispitanici proveli većinu života. Studentice imaju pozitivnije stavove prema svim kategorijama samohranog majčinstva, a studenti četvrte godine imaju pozitivnije stavove od studenata prve godine, osim na subskali Potpora. Studenti koji su većinu života proveli u jednoroditeljskoj obitelji također imaju pozitivnije stavove prema samohranom majčinstvu od ispitanika koji žive u dvoroditeljskim obiteljima na subskali Procjena za većom potrebom formalne socijalne podrške. Zaključuje se da ispitani studenti imaju veću šansu za stvaranjem pozitivnog partnerstva sa samohranim majkama zbog svojih pozitivnih stavova.

samohrano majčinstvo, udovice, razvedene, samohrane majke po izboru, studenti pedagogije, kontekst obiteljskog odgoja, kvaliteta obiteljskog odgoja

nije evidentirano

engleski

Peadgogy Student Attitudes Toward Single Motherhood

nije evidentirano

single motherhood, widows, divorced mothers, single mothers by choice, pedagogy students, family upbringing context, family upbringing quality

nije evidentirano

Podaci o izdanju

109

16.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija, Sociologija