Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mapiranje školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 691441)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Čekolj, Nadja Mapiranje školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj // Knjiga sažetaka: DOKON 2019 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 21-22

Podaci o odgovornosti

Čekolj, Nadja

hrvatski

Mapiranje školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj

Predmet ovog rada su školski volonterski programi u srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Rezultati dosadašnjih istraživanja volontiranja u Hrvatskoj upućuju na negativniji stav mladih prema volontiranju od starijih (Ledić, 2001, 2007), a najnoviji rezultati istraživanja mladih upućuju na smanjenje uključivanja mladih u volonterske aktivnosti (Gvozdanović, Ilišin, Adamović, Potočnik, Baketa, Kovačić, 2019). Preporuke istraživanja o volontiranju na nacionalnoj razini idu u smjeru integracije volontiranja u odgojno-obrazovne institucije (Ledić, 2001, 2007) sa svrhom unapređenja razvoja obilježja održivog građanstva, odnosno aktivnih i društveno odgovornih građana među učenicima. Dodatno se naglašava važna uloga odgojno- obrazovnih institucija u uključivanju mladih u zajednicu, poticanje mladih na razvijanje samopouzdanja te aktivno sudjelovanje u zajednici u kojoj žive (Ćavar, Pavić i Racz, 2018 ; Ministarstvo socijalne politike i mladih, 2014). Organizacije civilnog društva i međunarodne organizacije dominiraju u provođenju istraživanja volontiranja i edukacija za djelatnike škola i učenike te podupiru i pružaju podršku školama u osnivanju školskih volonterskih programa. Zasad, međutim, izostaju znanstvena istraživanja školskih volonterskih programa na nacionalnoj razini. Svrha je ovog rada prikazati rezultate prve faze istraživanja potencijala školskih volonterskih programa za razvoj obilježja održivog građanstva, odnosno prikazati rezultate mapiranja školskih volonterskih programa u srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Za potrebe mapiranja izrađen je on-line upitnik kojim se ispituju obilježja školskih volonterskih programa. Upitnik je poslan na 427 adresa e-pošte srednjih škola i pristupilo mu je ukupno 123 srednjih škola od kojih 107 ima organizirane volonterske programe, klubove ili aktivnosti. Preliminarni rezultati pokazuju da najveći broj srednjih škola u uzorku ima volonterske programe, klubove i aktivnosti koji su integrirani u školski kurikulum i koji su se počeli intenzivnije osnivati u posljednjih 10 godina. Školski volonterski programi provode brojne i raznovrsne akcije tijekom godine, a neke od najčešćih su humanitarne akcije, posjete članovima raznih ustanova i udruga i druženje s njima te uređenja prostora i okoliša škole. Osim toga, škole u okviru volonterskih programa surađuju s vanjskim partnerima u ostvarenju određenih volonterskih aktivnosti. Koordinaciju školskih volonterskih programa najčešće preuzimaju stručni suradnici i nastavnici.

mapiranje ; školski volonterski programi ; volontiranje i mladi

nije evidentirano

engleski

Mapping school volunteer programmes in Croatian high schools

nije evidentirano

mapping ; school volunteer programme ; volunteering and youth

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-22.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka: DOKON 2019

Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-361-001-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija