Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika (CROSBI ID 691440)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vrbec, Andreja ; Kranželić, Valentina
hrvatski
Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika
U školskom okruženju djeluje cijeli niz rizičnih i zaštitnih čimbenika koji utječu na školsko i socijalno funkcioniranje djeteta ili mlade osobe. Privrženost školi snažan je zaštitni čimbenik za razvoj rizičnih ponašanja, a može se razmatrati kroz različite oblike odnosa koje učenik u školi ostvaruje. S druge strane, školski je neuspjeh rizični čimbenik koji često pridonosi razvoju problema u ponašanju, a napuštanje školovanja koja se javlja kao posljedica neuspjeha za sobom nosi brojne ekonomske, socijalne i osobne probleme. Cilj istraživanja prikazanog u ovom radu je utvrditi razlike u privrženosti školi kod učenika srednjih škola s obzirom na neke njihove individualne karakteristike kao što su spol, dob, vrsta škole koju pohađaju, njihov školski uspjeh te razina uključenosti u rizična ponašanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 232 učenika dvaju srednjih strukovnih škola i jedne gimnazije u Gradu Zagrebu. Uzorak čini 37, 1% učenika te 62, 9% učenica. Rezultati istraživanja pokazali su da djevojke iskazuju višu razinu privrženosti školi od mladića, da su stariji učenici manje privrženi školi od mlađih te da su učenici boljeg školskog uspjeha privrženiji školi od učenika nešto slabijeg školskog uspjeha. Isto tako, pokazalo se da su učenici gimnazije u nešto većoj mjeri privrženi školi od učenika strukovnih škola te da se oni učenici koji pokazuju nižu privrženost školi u većoj mjeri uključuju u rizična ponašanja. Dobiveni rezultati u skladu su s brojnim inozemnim i domaćim istraživanjima te potvrđuju zaštitnu ulogu privrženosti školi kao značajnog čimbenika u prevenciji rizičnih ponašanja.
privrženost školi ; školski neuspjeh ; rizična ponašanja
nije evidentirano
engleski
Relationship between school attachment, school failure and risk behaviour of students
nije evidentirano
school attachment ; school failure ; risk behaviour
nije evidentirano
Podaci o prilogu
107-125.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse
Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnić Jevtić, A.
Podaci o skupu
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
predavanje
30.09.2017-02.10.2017
Opatija, Hrvatska