Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika (CROSBI ID 691440)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Vrbec, Andreja ; Kranželić, Valentina Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnić Jevtić, A. (ur.). 2017. str. 107-125

Podaci o odgovornosti

Vrbec, Andreja ; Kranželić, Valentina

hrvatski

Odnos između privrženosti školi, školskog (ne)uspjeha i rizičnih ponašanja učenika

U školskom okruženju djeluje cijeli niz rizičnih i zaštitnih čimbenika koji utječu na školsko i socijalno funkcioniranje djeteta ili mlade osobe. Privrženost školi snažan je zaštitni čimbenik za razvoj rizičnih ponašanja, a može se razmatrati kroz različite oblike odnosa koje učenik u školi ostvaruje. S druge strane, školski je neuspjeh rizični čimbenik koji često pridonosi razvoju problema u ponašanju, a napuštanje školovanja koja se javlja kao posljedica neuspjeha za sobom nosi brojne ekonomske, socijalne i osobne probleme. Cilj istraživanja prikazanog u ovom radu je utvrditi razlike u privrženosti školi kod učenika srednjih škola s obzirom na neke njihove individualne karakteristike kao što su spol, dob, vrsta škole koju pohađaju, njihov školski uspjeh te razina uključenosti u rizična ponašanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 232 učenika dvaju srednjih strukovnih škola i jedne gimnazije u Gradu Zagrebu. Uzorak čini 37, 1% učenika te 62, 9% učenica. Rezultati istraživanja pokazali su da djevojke iskazuju višu razinu privrženosti školi od mladića, da su stariji učenici manje privrženi školi od mlađih te da su učenici boljeg školskog uspjeha privrženiji školi od učenika nešto slabijeg školskog uspjeha. Isto tako, pokazalo se da su učenici gimnazije u nešto većoj mjeri privrženi školi od učenika strukovnih škola te da se oni učenici koji pokazuju nižu privrženost školi u većoj mjeri uključuju u rizična ponašanja. Dobiveni rezultati u skladu su s brojnim inozemnim i domaćim istraživanjima te potvrđuju zaštitnu ulogu privrženosti školi kao značajnog čimbenika u prevenciji rizičnih ponašanja.

privrženost školi ; školski neuspjeh ; rizična ponašanja

nije evidentirano

engleski

Relationship between school attachment, school failure and risk behaviour of students

nije evidentirano

school attachment ; school failure ; risk behaviour

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-125.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: Teorije, politike i prakse

Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnić Jevtić, A.

Podaci o skupu

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse

predavanje

30.09.2017-02.10.2017

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija