Nasilje u školi (CROSBI ID 432955)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Naglić, Ana
Bilić, Vesna
hrvatski
Nasilje u školi
U teorijskom dijelu rada definiraju se oblici nasilja, njegovi uzroci i posljedice, različite uloge djece u nasilju (žrtve, počinitelji i promatrači) te se navodi koja je uloge škole i nastavnika u programima prevencije i intervencije nasilja među djecom. Cilj empirijskog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u međuvršnjačkom nasilju u osnovnim školama s obzirom na spol, dob i mjesto stanovanja učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici (N = 504 ; 46% muški i 54% ženski) sedmih i osmih razreda iz šest osnovnih škola lociranih u urbanim i ruralnim dijelovima Hrvatske. Osim za učenike, kreiran je i Upitnik za nastavnike (N = 76) kojim se ispitalo koliko su često nastavnici izloženi nasilnom ponašanju učenika i njihovih roditelja, koliko često sprečavaju međuvršnjačko nasilje u školi te koji je, prema njihovom mišljenju, najzastupljeniji oblik nasilja među učenicima. Rezultati istraživanja pokazuju da su u odnosu na učenike iz ruralnih sredina, dječaci iz urbanih sredina češće počinitelji nasilja, osobito fizičkog i verbalnog, dok su djevojčice iz tih sredina češće žrtve relacijskog nasilja, kao što je ogovaranje, širenje laži i podsmjehivanje. Neovisno o mjestu stanovanja dječaci su češće žrtve fizičkog nasilja nego djevojčice, dok su djevojčice češće žrtve relacijskog nasilja. U odnosu na djevojčice, dječaci su češće počinitelji nasilja (ukupnog, fizičkog, verbalnog, elektroničkog).Učenici slabijeg školskog uspjeha češće su uključeni u nasilje kao žrtve i počinitelji. Nadalje je utvrđeno da djeca visokoobrazovnih roditelja češće sudjeluju u elektroničkom i verbalnom obliku nasilja, te da su djeca razvedenih roditelja češće počinitelji ukupnog, elektroničkog, verbalnog i fizičkog nasilja. Prema samiskazu nastavnika roditelji učenika iz urbanih sredina učestalije vrše nasilje nad nastavnicima od roditelja iz ruralnih područja. Od ukupno 76 nastavnika koji su sudjelovali u istraživanju, njih 72, 4% misli da je relacijsko nasilje najzastupljeniji oblik vršnjačkog nasilja. A 65% nastavnika smatra kako nije dovoljno educirano o sprječavanju nasilja.
nasilje među djecom, počinitelj nasilja, žrtva, prevencija, nasilje nad nastavnicima
nije evidentirano
engleski
School violence
nije evidentirano
violence among children, perpetrator, victim, prevention, violence towards teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
142
06.07.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb