Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje socijalne komunikacije kod poremećaja iz autističnog spektra (CROSBI ID 691394)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Popčević, Klara ; Horvat, Petra Poticanje socijalne komunikacije kod poremećaja iz autističnog spektra // Knjiga sažetaka / Cepanec, Maja (ur.). Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2015. str. 92-92

Podaci o odgovornosti

Popčević, Klara ; Horvat, Petra

hrvatski

Poticanje socijalne komunikacije kod poremećaja iz autističnog spektra

Jedno od glavnih obilježja poremećaja iz autističnog spektra (PAS) jesu nedostatci u socijalnoj komunikaciji. Budući da ovakva odstupanja u području komunikacije zahtijevaju stručnu podršku logopeda te da se kontinuirano bilježi sve veći porast broja djece s poremećajem iz autističnog spektra, nužnom se pokazuje potreba za usavršavanjem logopeda o metodama poticanja djece s ovim poremećajem. Iz kliničke prakse Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta bit će prikazano četvero djece s poremećajem iz autističnog spektra u dobi od 4 ; 00 do 5 ; 07. Kroz primjere poticanja tijekom jednogodišnje podrške obrazložit će se strategije djelovanja na ključne nedostatke koji se povezuju s teškoćama socijalne komunikacije kod djece s PAS (odstupanja u uzajamnosti u kontaktu s drugima, smanjeno razumijevanje i dijeljenje interesa i osjećaja, oskudna imitacija, teškoće izvještavanja o vlastitim doživljajima, teškoće razumijevanja neverbalne komunikacije, nedostatak interesa za druge, neprikladna komunikacija u socijalnim situacijama). Spomenute strategije pripadaju znanstveno utemeljenim metodama poticanja ili metodama u „prodoru“, kao što su učenje socijalnih vještina, potpomognuta komunikacija, modeliranje, poticanje u prirodnoj okolini, poticanje funkcionalne jezične proizvodnje i poticanje jezičnog razumijevanja. Osim prikaza individualnog modela rada, dotaknut će se: 1) uloga obitelji u procesu poticanja, odnosno uspješnost povezivanja s roditeljima kao partnerima i njihov utjecaj na cjelokupni ishod te 2) važnost povezivanja s drugim stručnjacima koji su u kontaktu s djetetom. Strategije poticanja pokazale su se učinkovitima kod djece čiji su roditelji prihvaćali sugestije logopeda i koji su one obične, svakodnevne situacije koristili kao prilike za jačanje komunikacije.

Poremećaj iz autističnog spektra ; socijalna komunikacija ; poticanje ; znanstveno utemeljeni pristupi ; pristupi „u prodoru“

nije evidentirano

engleski

Promoting social communication in autism spectrum disorder

nije evidentirano

Autism spectrum disorder ; social communication ; support ; evidence based approaches ; emerging intereventions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

92-92.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka

Cepanec, Maja

Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo

978-953-55555-1-3

Podaci o skupu

5. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem MULTIDISCIPLINARNOST U PODRUČJU LOGOPEDSKE ZNANOSTI I PRAKSE

predavanje

24.09.2015-26.09.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Logopedija