Crteži zlostavljane djece (CROSBI ID 432945)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Knežević, Jelena
Bilić, Vesna
hrvatski
Crteži zlostavljane djece
Cilj je ovoga rada objasniti ulogu dječjeg crteža u prepoznavanju zlostavljanja i istaknuti njihove osobitosti. Stoga se analiziraju boje i motive koji se najčešće susreću u crtežima zlostavljane djece (crtež ljudske figure, osobito zlostavljača, crtež obitelji, kuće, stabla i sl.). Uz to što crtež može ukazivati da je dijete bilo izloženo zlostavljanju, crtež može i pomoći djetetu da se umiri i da eksternalizira neugodne iskustva. No, sugerira se da se o zlostavljanju ne zaključuje na osnovi jednog crteža i upozorava na oprez u donošenju zaključaka o porukama koju djeca šalju crtežom, jer se zlostavljanje može pouzdanije utvrditi tek onda kada se tema ili motiv ponavljaju više puta na isti način. Navodi se i važnost intervjua s djetetom o nacrtanom i sugerira uključivanje drugih postupaka za otkrivanje zlostavljanja. Uloga učitelja važna je u prepoznavanju, ali i zaštititi dijete te prijavljivanju slučaja nadležnim osobama i ustanovama. Kako bi učitelji znali prepoznati žrtve zlostavljanja važno je da su educirani i senzibilizirani za to područje.
zlostavljanje, likovna terapija, crtež, dijete
nije evidentirano
engleski
Drawings of abused children
nije evidentirano
abuse, art therapy, drawing, child
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63
16.07.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb