Preventivni program La(R)A, iskustva provedbe i unaprjeđenje (CROSBI ID 691382)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Ferić, Martina
hrvatski
Preventivni program La(R)A, iskustva provedbe i unaprjeđenje
Socijalne vještine najčešće se definiraju kao ona ponašanja koja podržavaju stvaranje i održavanje kvalitetnih interakcija i odnosa s drugim ljudima. Konstantno se mijenja i razvijaju te ih je u svakom trenutku života moguće učiti, razvijati, vježbati i usavršavati. Mnoga istraživanja (npr. Griffin i sur., 2002, Domitrovich, 2006, Durlak, 2007, Durlak i sur., 2011, Patterson, 2017) povezuju socijalne vještine i pozitivan razvoj djece i mladih, odnosno razvoj problema i ponašanju. Trening socijalnih vještina dokazao se kao učinkovita metoda poučavanja socijalnih vještina te ju je moguće primjenjivati sa širokim rasponom korisnika, bez obzira na dob, spol, fazu razvoja, razinu rizika, stupanj problema u ponašanju ili druge značajke. Također radi se o metodi koja je relativno jednostavna za primjenu, a moguće ju je prilagoditi specifičnim potrebama grupa te je stoga čest izbor stručnjaka koji rade s djecom i mladima u različitim okruženjima kao što su predškolske ustanove, škole, učenički domovi, ustanove socijalne skrbi i pravosuđa, zdravstvene ustanove i druga redovita ili specifična okruženja razvoja djece i mladih. Zbog prepoznate važnosti razvoja socijalnih vještina kod djece i mladih te dokazane učinkovitosti metode treninga socijalnih vještina, prije 20 godina, razvijen je preventivni program Lančana (Re)Akcija – La(R)a na Odjeku za poremećaje u ponašanju Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Započeo je kao studenski projekt pod nazivom „Trening socijalnih vještina“ da bi kroz godine doživio adaptaciju i dobio svoj konačni oblik. Program La(R)a temelji se na metodi treninga socijalnih vještina, a cilj mu je jačanje socijalnih vještina djece i mladih. Namijenjen je učenicima 4. razreda osnovnih škola. Prije 10 godina (2007.) napravljena je evaluacija učinka programa modelom prije- poslije. U evaluaciji je sudjelovalo 190 učenika iz 17 osnovnih škola Grada Zagreba. Rezultati istraživanja su pokazali učinkovitost programa, odnosno bio je vidljiv pozitivan pomak u korištenju svih poučavanih vještina nakon programa. Posebno su se istaknula područja stvaranja odnosa (i rješavanje problema) s vršnjacima i nošenje s ljutnjom. Danas, 10 godina poslije evaluacije programa i gotovo 20 godina nakon što je program razvijen pojavila se potreba za unaprjeđenjem programa. U društvu se događanju mnoge promjene poput sveprisutne digitalizacije, a rezultati recentnih istraživanja pokazuju kako je vršnjačko nasilje opet u porastu, djeca i mladi sve ranije eksperimentiraju sa sredstvima ovisnosti te sve više adolescenata iskazuje probleme u mentalnom zdravlju poput visoke razine stresa i anksioznosti. Radionica je namijenjena stručnjacima koji su provodili program Lančana (Re)Akcija – La(R)a s ciljem refleksije na iskustvo provođenja programa, identifikacije današnjih izazova (i u odnosu na potrebe djece i mladih i u odnosu na školsko okruženje) te općenitog unaprijeđena programa. Isto tako, cilj radionice je identificirati potencijalne partnere za novi krug evaluacije učinkovitosti programa nakon njegovog unaprijeđena.
prevencija, trening socijalnih vještina
nije evidentirano
engleski
La (R) A prevention program, implementation experiences and improvement
nije evidentirano
prevention, social skills training
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Državni stručni skup Vjetar u leđa
radionica
01.10.2018-03.10.2018
Primošten, Hrvatska