Čuješ? Čujem. Govoriš? Govorim. U čemu je problem? – Jednostano oštećenje sluha (CROSBI ID 691369)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Pribanić, Ljubica
hrvatski
Čuješ? Čujem. Govoriš? Govorim. U čemu je problem? – Jednostano oštećenje sluha
Zahvaljujući probiru novorođenčadi na oštećenje sluha vrlo se rano, do 6. mjeseca života novorođenčeta, dijagnosticira jednostano oštećnje sluha (JOS). Prema izvješću koje je dao dr. sc. B. Marn, dr. med., od 2002. do 2008. godine u Hrvatskoj je „rano dijagnosticirano 49 djece s prirođenim jednostranim oštećenjem, što čini 20% sve rano otkrivene slušno oštećene djece, ili oko desetero djece svake godine (incidencija 2-3 djece na 10.000 živorođene ). Oko 57% te djece imalo je srednje teško oštećenje sluha, a oko 40% teže ili teško oštećenje. Ukupni broj djece s jednostranim oštećenje je sigurno i veći, jer neka oštećenja nastaju kasnije”. Tri su osnovna izazova s kojima se suočavju djeca/učenici/osobe s JOS: (1) lokalizacija zvuka, govora ; (2) razumijevanje govora u buci i (3) razumijevanje govora s udaljenosti ili iz druge prostorije. Često se te poteškoće zanemaruju jer odgovor na pitanja: Čuješ li? Govoriš li? je Čujem, govorim. – što zadovoljava i roditelje i učitelje. Tek kada djeca/učenici počinju ispoljavati neke oblike atipičnog do neprihvatljivog ponašanja (nizak prag tolerancije na frustraciju, dijete je preumorno na kraju dana, čini se kao da ne obraća pozornost, odgovara netočno na pitanje ili molbu) okolina počinje reagirati. Djeca/osobe koje se služe kohlearnim implantatom ugrađenim na jedno uho, što je gotovo u 100% slučajeva, imaju iste poteškoće slušanja kao i djeca/osobe s JOS. Budući da je sve više djece/učenika s kohlearnim implantatom u redovnim uvjetima odgoja i obrazovanja, svi koji sudjeluju u tom procesu trebali bi biti dobro informirani s kojim se teškoćama suočavaju djeca s JOS/kohlearnim implantatom. Cilj je ovog izlaganja upoznati logopede sa strategijama komunikacije s djecom s JOS/kohlearnim implantatom te objektivnim prilagodbama u prostoru kuće i razreda koje bi trebali preporučiti roditeljima djetata s JOS ili učitelju koji u razredu ima učenika s JOS što uključuje i upotrebu kohlearnog implantata.
probir novorođenčadi na oštećenje sluha ; jednostrano oštećenje sluha
nije evidentirano
engleski
I hear and talk? What's the problem?– Unilateral hearing loss
nije evidentirano
newborn hearing screening test ; unilateral hearing loss
nije evidentirano
Podaci o prilogu
114-115.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse
978-953-55555-1-3
Podaci o skupu
5.kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem
predavanje
24.09.2015-26.09.2015
Osijek, Hrvatska