Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čuješ? Čujem. Govoriš? Govorim. U čemu je problem? – Jednostano oštećenje sluha (CROSBI ID 691369)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pribanić, Ljubica Čuješ? Čujem. Govoriš? Govorim. U čemu je problem? – Jednostano oštećenje sluha // Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse. 2015. str. 114-115

Podaci o odgovornosti

Pribanić, Ljubica

hrvatski

Čuješ? Čujem. Govoriš? Govorim. U čemu je problem? – Jednostano oštećenje sluha

Zahvaljujući probiru novorođenčadi na oštećenje sluha vrlo se rano, do 6. mjeseca života novorođenčeta, dijagnosticira jednostano oštećnje sluha (JOS). Prema izvješću koje je dao dr. sc. B. Marn, dr. med., od 2002. do 2008. godine u Hrvatskoj je „rano dijagnosticirano 49 djece s prirođenim jednostranim oštećenjem, što čini 20% sve rano otkrivene slušno oštećene djece, ili oko desetero djece svake godine (incidencija 2-3 djece na 10.000 živorođene ). Oko 57% te djece imalo je srednje teško oštećenje sluha, a oko 40% teže ili teško oštećenje. Ukupni broj djece s jednostranim oštećenje je sigurno i veći, jer neka oštećenja nastaju kasnije”. Tri su osnovna izazova s kojima se suočavju djeca/učenici/osobe s JOS: (1) lokalizacija zvuka, govora ; (2) razumijevanje govora u buci i (3) razumijevanje govora s udaljenosti ili iz druge prostorije. Često se te poteškoće zanemaruju jer odgovor na pitanja: Čuješ li? Govoriš li? je Čujem, govorim. – što zadovoljava i roditelje i učitelje. Tek kada djeca/učenici počinju ispoljavati neke oblike atipičnog do neprihvatljivog ponašanja (nizak prag tolerancije na frustraciju, dijete je preumorno na kraju dana, čini se kao da ne obraća pozornost, odgovara netočno na pitanje ili molbu) okolina počinje reagirati. Djeca/osobe koje se služe kohlearnim implantatom ugrađenim na jedno uho, što je gotovo u 100% slučajeva, imaju iste poteškoće slušanja kao i djeca/osobe s JOS. Budući da je sve više djece/učenika s kohlearnim implantatom u redovnim uvjetima odgoja i obrazovanja, svi koji sudjeluju u tom procesu trebali bi biti dobro informirani s kojim se teškoćama suočavaju djeca s JOS/kohlearnim implantatom. Cilj je ovog izlaganja upoznati logopede sa strategijama komunikacije s djecom s JOS/kohlearnim implantatom te objektivnim prilagodbama u prostoru kuće i razreda koje bi trebali preporučiti roditeljima djetata s JOS ili učitelju koji u razredu ima učenika s JOS što uključuje i upotrebu kohlearnog implantata.

probir novorođenčadi na oštećenje sluha ; jednostrano oštećenje sluha

nije evidentirano

engleski

I hear and talk? What's the problem?– Unilateral hearing loss

nije evidentirano

newborn hearing screening test ; unilateral hearing loss

nije evidentirano

Podaci o prilogu

114-115.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse

978-953-55555-1-3

Podaci o skupu

5.kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem

predavanje

24.09.2015-26.09.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija