Stručni komunikacijski posrednik u osnovnoj i srednjoj školi – podrška učeniku s oštećenjem sluha (CROSBI ID 691342)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Pribanić, Ljubica ; Milković, Marina ; Gojčeta, Marijana
hrvatski
Stručni komunikacijski posrednik u osnovnoj i srednjoj školi – podrška učeniku s oštećenjem sluha
U kontekstu ostvarivanja ljudskih prava i izjednačavanja mogućnosti za djecu i učenike s oštećenjem sluha, jedna od mogućnosti izbora je školovanje uz podršku stručnog komunikacijskog posrednika, kako ga definira Zakon o hrvatskom znakovnom jeziku i ostalim sustavima komunkacije gluhih i gluhoslijepih osoba u Republici Hrvatskoj. Ovaj Zakon propisuje „pravo gluhih i gluhoslijepih osoba te drugih osoba s komunikacijskim teškoćama na korištenje, informiranje i obrazovanje na hrvatskom znakovnom jeziku i ostalim sustavima komunikacije koji odgovaraju njihovim individualnim potrebama“ (čl. 1/1). Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi omogućava učenicima s teškoćama u razvoju pravo na primjereni program školovanja i primjereni oblik pomoći (čl. 65/4). Ostvarivanje prava učenika s oštećenjem sluha na podršku stručnog komunikacijskog posrednika definirano je Pravilnikom o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima koji je trenutno kao Nacrt Pravilnika u postupku e-savjetovanja, do 6. svibnja, 2018. godine. Dosadašnja iskustva osposobljavanja pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika i njihova zapošljavanja vrlo su raznolika. Osposobljavanje sturčnik komunikacijskih posrednika provodile su udruge i učilišta registrirana za obrazovanje odraslih, bez prethodno odobrenog programa obrazovanja od strane nadležnih institucija. Stoga se ovim Pravilnikom, između ostaloga, uređuje stručno osposobljavanje i pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika u osnovnim i srednjim školama. Očekujemo da će ovako osposobljen stručni komunikacijski posrednik biti kvalitetnija podrška učeniku s oštećenjem sluha te će prijenos informacija i akademskih znanja biti dostupniji i razumljiviji nego u situaciji kada gluhi/nagluhi učenik, bez obzira na slušna pomagala (kohlearni implantat, slušni aparati, FM sustav i sl.), ne koristi usluge stručnog komunkacijskog posrednika. Također očekujemo da bi takav oblik podrške djelovao i na poboljšanje učenikovih jezičnih, a posljedično i akademskih postignuća.
stručni komunikacijski posrednik ; učenik s oštećenjem sluha ; osnovna i srednja škola, inkluzivno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Professional communication mediator in primary and secondary school - support to students with hearing impairment
nije evidentirano
professional communication mediator ; student with hearing impairment ; primary and secondary school ; inclusive education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
561-569.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Milena, Nikolić ; Medina, Vatić Tanjić
Tuzla: Udrženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih
1986-9986
Podaci o skupu
9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih
predavanje
22.06.2018-24.06.2018
Harkány, Mađarska