Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stručni komunikacijski posrednik u osnovnoj i srednjoj školi – podrška učeniku s oštećenjem sluha (CROSBI ID 691342)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Pribanić, Ljubica ; Milković, Marina ; Gojčeta, Marijana Stručni komunikacijski posrednik u osnovnoj i srednjoj školi – podrška učeniku s oštećenjem sluha // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Milena, Nikolić ; Medina, Vatić Tanjić (ur.). Tuzla: Udrženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2018. str. 561-569

Podaci o odgovornosti

Pribanić, Ljubica ; Milković, Marina ; Gojčeta, Marijana

hrvatski

Stručni komunikacijski posrednik u osnovnoj i srednjoj školi – podrška učeniku s oštećenjem sluha

U kontekstu ostvarivanja ljudskih prava i izjednačavanja mogućnosti za djecu i učenike s oštećenjem sluha, jedna od mogućnosti izbora je školovanje uz podršku stručnog komunikacijskog posrednika, kako ga definira Zakon o hrvatskom znakovnom jeziku i ostalim sustavima komunkacije gluhih i gluhoslijepih osoba u Republici Hrvatskoj. Ovaj Zakon propisuje „pravo gluhih i gluhoslijepih osoba te drugih osoba s komunikacijskim teškoćama na korištenje, informiranje i obrazovanje na hrvatskom znakovnom jeziku i ostalim sustavima komunikacije koji odgovaraju njihovim individualnim potrebama“ (čl. 1/1). Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi omogućava učenicima s teškoćama u razvoju pravo na primjereni program školovanja i primjereni oblik pomoći (čl. 65/4). Ostvarivanje prava učenika s oštećenjem sluha na podršku stručnog komunikacijskog posrednika definirano je Pravilnikom o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima koji je trenutno kao Nacrt Pravilnika u postupku e-savjetovanja, do 6. svibnja, 2018. godine. Dosadašnja iskustva osposobljavanja pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika i njihova zapošljavanja vrlo su raznolika. Osposobljavanje sturčnik komunikacijskih posrednika provodile su udruge i učilišta registrirana za obrazovanje odraslih, bez prethodno odobrenog programa obrazovanja od strane nadležnih institucija. Stoga se ovim Pravilnikom, između ostaloga, uređuje stručno osposobljavanje i pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika u osnovnim i srednjim školama. Očekujemo da će ovako osposobljen stručni komunikacijski posrednik biti kvalitetnija podrška učeniku s oštećenjem sluha te će prijenos informacija i akademskih znanja biti dostupniji i razumljiviji nego u situaciji kada gluhi/nagluhi učenik, bez obzira na slušna pomagala (kohlearni implantat, slušni aparati, FM sustav i sl.), ne koristi usluge stručnog komunkacijskog posrednika. Također očekujemo da bi takav oblik podrške djelovao i na poboljšanje učenikovih jezičnih, a posljedično i akademskih postignuća.

stručni komunikacijski posrednik ; učenik s oštećenjem sluha ; osnovna i srednja škola, inkluzivno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Professional communication mediator in primary and secondary school - support to students with hearing impairment

nije evidentirano

professional communication mediator ; student with hearing impairment ; primary and secondary school ; inclusive education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

561-569.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Milena, Nikolić ; Medina, Vatić Tanjić

Tuzla: Udrženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

1986-9986

Podaci o skupu

9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih

predavanje

22.06.2018-24.06.2018

Harkány, Mađarska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija, Pedagogija