Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samovrednovanje pokazatelja kvalitete inkluzije – perspektiva učitelja (CROSBI ID 691336)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Stančić, Zrinjka ; Kiš-Glavaš, Lelia ; Martinec, Renata ; Kudek Mirošević, Jasna ; Matejčić, Klara ; Pulec Lah, Suzana Samovrednovanje pokazatelja kvalitete inkluzije – perspektiva učitelja // Interdisciplinarni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Profesionalna suradnja i podrška djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom Zagreb, Hrvatska, 04.12.2017-04.12.2017

Podaci o odgovornosti

Stančić, Zrinjka ; Kiš-Glavaš, Lelia ; Martinec, Renata ; Kudek Mirošević, Jasna ; Matejčić, Klara ; Pulec Lah, Suzana

hrvatski

Samovrednovanje pokazatelja kvalitete inkluzije – perspektiva učitelja

Nakon više od tri desetljeća iskustava implementiranja obrazovne inkluzije učenika s teškoćama u Hrvatskoj, još uvijek se istražuje koji su pokazatelji kvalitete inkluzivne škole te čime doprinose unapređivanju te kvalitete. U svrhu utvrđivanja pokazatelja inkluzivnosti škola grada Zagreba i dijela Zagrebačke županije provedeno je istraživanje koje je obuhvatilo 42 osnovne škole, pri tome više od 950 učitelja predmetne nastave. Prema modelu samovrednovanja kvalitete obrazovanja (HMIE, 2002, prema Ivančić, Stančić, 2013) procjena učitelja se temelji na kategorijama kvalitete, koje zajedno daju cjelovitu sliku funkcioniranja škole. Hipotetska područja samovrednovanja su: inkluzivni etos škole, kurikulum usmjeren na učenika, diferencirano poučavanje i učenje, podrška u praćenju i vrednovanju postignuća učenika, inkluzivna potpora školi, resursi za inkluzivno djelovanje. Glavni cilj ovoga rada je prikazati preliminarne rezultate temeljem primijene Upitnika o pokazateljima kvalitete inkluzije (Ivančić, Stančić, 2012), sve s ciljem razvoja standarda za inkluzivno djelovanje u Hrvatskoj. Kriterij odabira učitelja predmetne nastave je prisustvo učenika s teškoćama (teškoćama u razvoju, teškoćama u učenju ili okolinski uvjetovanim čimbenicima) u razredu. Rezultati istraživanja predstavljaju značajan doprinos u spoznajnom i metodološkom smislu, putem samovrednovanja pokazatelja kvalitete inkluzije učitelji i škole će moći sagledati problemska područja inkluzivnog obrazovanja, izdvojiti područja za unapređivanja inkluzivnog djelovanja u osnovnim školama. Na takav će se način unaprijediti prepoznavanje a potom i inkluzivno djelovanje, sve u cilju ostvarivanja prava svih učenika na školovanje pod jednakim uvjetima. Projekt Pokazatelji kvalitete inkluzije u osnovnim školama-perspektiva učitelja i osnaživanje učitelja financiran je temeljem Ugovora Ministarstva znanosti i obrazovanja i Sveučilišta u Zagrebu o namjenskom institucijskom financiranju znanstvene djelatnosti u 2017. godini.

edukacijska inkluzija, učitelji, samovrednovanje

nije evidentirano

engleski

Self-evaluation of inclusion: quality indicators - teachers' perspective

nije evidentirano

educational inclusion, teachers, self-evaluation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Interdisciplinarni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Profesionalna suradnja i podrška djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom

predavanje

04.12.2017-04.12.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti