Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma (CROSBI ID 432915)

Ocjenski rad | diplomski rad

Gudelj, Marina Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma / Brajčić, Marija ; Barać, Bruno (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Gudelj, Marina

Brajčić, Marija ; Barać, Bruno

hrvatski

Ispitivanje utjecaja izloženosti likovno - umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma

Razumijevanje mentalnih stanja drugih ljudi ključna je vještina kojom se koristimo svakodnevno. Teorija uma definira se kao sposobnost pripisivanja mentalnih stanja sebi i drugima (Wellman, Cross i Watson, 2001). Test očiju (Baron-Cohen, Wheelwright, Scahill, Lawson i Spong, 2001) mjerni je instrument za procjenu teorije uma. U radu su prikazani poticaji u razvoju teorije uma, a u ovom istraživanju kao poticaj korištena su likovno- umjetnička djela. Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj izloženosti likovno- umjetničkim djelima na učinak u zadatcima teorije uma. Istraživanje je provedeno na uzorku od 145 učenika osnovne škole u dobi od 6 do 10 godina. Kontrolnu skupinu činili su učenici OŠ „Sućidar“ u Splitu i bilo ih je ukupno 73, a eksperimentalnu skupinu činili su učenici OŠ „Zmijavci“ i „Šute“ u Zmijavcima i bilo ih je 72. Od mjernih instrumenata korišteni su Test očiju i Upitnik o aprecijaciji likovno-umjetničkih djela. Učenici iz eksperimentalne skupine izloženi su promatranju likovno-umjetničkih djela te su zatim rješavali Test očiju, dok su učenici iz kontrolne skupine rješavali Test očiju bez prethodnog izlaganja likovno-umjetničkim djelima. Rezultati istraživanja pokazuju kako postoji statistički značajna razlika u učinku na zadatku teorije uma, odnosno eksperimentalna skupina je postigla bolji rezultat na zadatku teorije uma od kontrolne skupine.

terija uma, test očiju, likovno-umjetničko djelo, metoda estetskog transfera

nije evidentirano

engleski

Examining the Impact of Exposure to Artworks on the Performaance on Theory of Mind Tasks

nije evidentirano

theory of mind, reading the mind in eyes test, method of aesthetic transfer

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

24.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija