Primjena biblioterapije kod djece s malignim oboljenjem (CROSBI ID 432908)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Perić, Antonia
Miholić, Damir
hrvatski
Primjena biblioterapije kod djece s malignim oboljenjem
U radu su prikazani rezultati provedenog kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja na temu primjene biblioterapije kod djece s malignim oboljenjem. Biblioterapija je svaka uporaba književnih djela u terapeutske svrhe, kako bi potaknula kreativnost i emocionalni izražaj, ublažila emocionalne teškoće i pomogla pri suočavanju sa stresnim i traumatičnim događajima. Cilj istraživanja je primijeniti biblioterapiju kod hospitalizirane djece s malignim oboljenjem, kao sredstvo koje pozitivno djeluje na njihovo psiho-emocionalno stanje te pomaže u suočavanju sa stresom i pri uklanjanju svakodnevnih teškoća s kojima se susreću. Sudionici ovog istraživanja su četvero djece s malignim oboljenjem smješteno na odjelu Zavoda za Dječju onkologiju i hematologiju „dr. Mladen Ćepulić“. Istraživanje se provodilo na Odjelu za solidne tumore, u vremenskom razdoblju od sedam tjedana. Korišteni instrumenti procjene su: Aquatest (za varijablu samoprocjena doživljaja sebe), BASIC Ph (za varijablu način suočavanja sa stresom) i analiza dječjeg crteža. U jednoj studiji slučaja korištena je i metoda intervjua. Dobiveni rezultati su obrađeni kvantitativno i kvalitativno. Rezultati Aquatesta su prikazani kvantitativnom deskriptivom analizom. Intervju je kvalitativno obrađen kroz tematsku analizu podataka, a BASIC Ph kroz analizu sadržaja projekcijske priče. Zatim, analiza crteža prikazana je kvalitativnom interpretacijom, kroz analizu sadržaja s emocionalnog i razvojnog aspekta. Rezultati Aquatesta pokazuju da sudionici pokazuju promjene u samoprocjeni psiho-emocionalnih iskustava prije i nakon biblioterapijske seanse. Naime, sudionici su gotovo u svakom slučaju nakon seanse procijenili da se bolje osjećaju nego prije provedene seanse te su pozitivne promjene u doživljaju sebe izrazili višim rezultatom na Aquatestu. Na temelju dobivenih rezultata, zaključeno je da biblioterapija pozitivno djeluje na psiho-emocionalno stanje ispitane djece s malignim oboljenjem. Također, može pomoći u uklanjanju svakodnevnih teškoća s kojima se susreću. Terapijska priča može odvesti čitatelja u beskrajan svijet mašte, u kojem je sve moguće. Ona je izvrsno sredstvo za prevladavanje dosade u bolnici i inspiracija za vlastito kreativno stvaranje.
biblioterapija, djeca s malignim oboljenjem, Aquatest, BASIC Ph, analiza crteža
nije evidentirano
engleski
The implementation of bibliotherapy in children with malignant disease
nije evidentirano
bibliotherapy, cancer, Aquatest, BASIC Ph, drawing analysis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54
27.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb