Evaluacija programa aktivnog suočavanja s ispitnim stresom studenata (CROSBI ID 432900)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šimunković, Franka-Angela
Miholić, Damir
hrvatski
Evaluacija programa aktivnog suočavanja s ispitnim stresom studenata
Kod studentske populacije čest izvor psihosocijalnog stresa upravo su akademske aktivnosti i obaveze, a istraživanja potvrđuju da je jedan od značajnijih izvora upravo ispit, o kojemu se u literaturi često govori kao ispitnoj anksioznosti. Iako je, s ciljem smanjenja pojavnosti ispitne anksioznosti, potrebno utjecati na mnogobrojne faktore u životu osobe, gotovo je nemoguće u potpunosti spriječiti njezinu pojavnost. Upravo iz tog razloga, ovaj diplomski rad usmjeren je na ispitivanje učinkovitosti primjene tehnika opuštanja, kreativne vizualizacije i elementa Mindfulness metode na smanjenje stresa, odnosno ispitne anksioznosti kod studenata tijekom perioda polaganja ispita. U tom kontekstu postavljena je i polazna hipoteza istraživanja prema kojoj postoji povezanost primjene tehnika opuštanja, kreativne vizualizacije i elementa Mindfulness metode i razine ispitnog stresa (anksioznosti) kod studenata tijekom perioda polaganja ispita. U istraživanju je sudjelovalo 67 studenta 1. godine preddiplomskog studija na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, koji su pohađali kolegij Kreativna terapija I tijekom drugog semestra, no u finalnom ispitivanju sudjelovalo je samo 8 studenata. Kao instrumenti procjene korišteni su: a) u inicijalnoj i finalnoj točki istraživanja - Upitnik ispitne anksioznosti (Test Anxiety Inventory, TAI, Spielberger i sur.) i Skala odnosa prema stresu (Distress Tolerance Scale, Simons i Gaher) ; b) u finalnoj točki istraživanja – Anketa – Evaluacija programa aktivnog suočavanja sa stresom kod studenata (oblikovana za potrebe ovog istraživanja). Za analizu podataka korištena je deskriptivna statistika te Wilcoxonov test sume rangova, a rezultati su prikazani tablično i grafički. U obradi podataka izračunat je ukupan intenzitet doživljavanja ispitne anksioznosti među studentima, kao i rezultat na subskalama emocionalnosti i zabrinutosti te u samoprocjeni odnosa prema stresu. Rezultati pokazuju da čak 23% ispitanika učestalo doživljava negativne osjećaje vezane uz ispitnu situaciju te da se isti u određenoj mjeri mijenjaju nakon uključivanja osobe u Program aktivnog suočavanja sa stresom. Usporedbom inicijalnih i finalnih rezultata dobivenih na Skali odnosa prema stresu, primijetile su se tek neznatne razlike, i to u vidu pozitivnih promjena na svim varijablama, a finalni rezultati su u korelaciji s rezultatima dobivenim na Upitniku ispitne anksioznosti. Statistički značajne promjene izračunate Wilcoxonovim testom sume rangova registrirane su samo na varijabli RAUZVIS.
stres, ispitna anksioznost, studenti, tehnike opuštanja, vizualizacija, Mindfulness
nije evidentirano
engleski
Evaluation of the program for student's active coping with exam stress
nije evidentirano
stress, test anxiety, students, relaxation techniques, visualization, Mindfulness
nije evidentirano
Podaci o izdanju
97
28.06.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb