Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dramski pristup u radu s djecom s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 432894)

Ocjenski rad | diplomski rad

Musulin, Andra Dramski pristup u radu s djecom s teškoćama u razvoju / Miholić, Damir (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2018

Podaci o odgovornosti

Musulin, Andra

Miholić, Damir

hrvatski

Dramski pristup u radu s djecom s teškoćama u razvoju

Važnost rada na socijalnim vještinama je među stručnjacima i u literaturi jasno istaknuta, no ona je i dalje u praksi često zanemarena. Dramske tehnike su sve više primjenjivane u radu s djecom s teškoćama u razvoju, a osobito sa djecom s poremećajima iz autističnog spektra (PAS). Razlog tomu je među ostalom to što se radi o aktivnoj metodi koja omogućava učenje socijalnih vještina u zaštićenim uvjetima ali imitirajući prirodno okruženje. U ovom radu je prikazan 11-tjedni program u kojem su se socijalne vještine nastojale poticati korištenjem dramskih tehnika, zajedno sa elementima likovnog i glazbenog izražavanja. Istraživanje ima dva krajnja cilja: upoznati se sa roditeljskim stavovima o važnosti socijalnih vještina i primjenjivosti dramskih tehnika u poticanju razvoja istih, te provjeriti postavljenu hipotezu koja tvrdi da korištenje dramskih tehnika u radu s djecom s teškoćama u razvoju pozitivno utječe na njihovo usvajanje socijalnih vještina. Dva su dijela istraživanja ; u prvom se koristi polustrukturirani intervju s roditeljima, dok se u drugom koristi analiza video-snimki. Oba dijela su kvalitativno analizirana. Intervju s roditeljima je pokazao da oni prepoznaju važnost socijalnih vještina te smatraju da je njihov razvoj zanemaren unutar školskog sustava. Dramske kao i ostale kreativne tehnike smatraju velikim motivatorom za svoje dijete te se nadaju da će mu program pomoći u socijalizaciji. Analizom snimki provedenih radionica uočen je pozitivan pomak u grupnoj dinamici i odnosu među samim sudionicima. Napredak na pojedinim područjima nije jednak ni vidljiv kod svih sudionika, no rezultati upućuju na to da program pozitivno usmjerava njihove socijalne reakcije. Oba dijela istraživanja potvrđuju potrebu za daljnjim istraživanjem potencijala različitih kreativnih metoda u poticanju socijalnog razvoja kod djece s teškoćama.

djeca s teškoćama u razvoju, PAS, socijalne vještine, dramske tehnike

nije evidentirano

engleski

Drama approach for children with developmental disabilities

nije evidentirano

children with developmental disabilities, ASD, social skills, drama techniques

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60

26.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti