Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM (CROSBI ID 432832)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Fišer, Zrinka KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM / Mildner, Vesna ; Lenček, Mirjana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Fišer, Zrinka

Mildner, Vesna ; Lenček, Mirjana

hrvatski

KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM

Disleksija u užem smislu riječi obuhvaća teškoće u ovladavanju čitanjem i pisanjem. Jedna je od najčešćih teškoća u učenju.Engleski se kao strani jezik u hrvatskim osnovnim školama uči od prvog razreda. Zbog razlika u ortografiji engleskoga i hrvatskoga jezika, temeljenih na vezama glasa i slova, učitelji engleskoga kao stranoga (ESJ) jezika nerijetko prvi mogu uočiti teškoće učenika s disleksijom. Disleksija se kao zasebna tema ne obrađuje tijekom formalnog obrazovanja učitelja ESJ, a nalazi dosadašnjih istraživanja ukazuju na nedovoljnu obučenost učitelja stranih jezika za poučavanje učenika s disleksijom. Cilj je istraživanja opisanog u ovom radu istražiti kompetencije učitelja ESJ, apsolvenata Učiteljskog fakulteta u Zagrebu i apsolvenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Osijeku za poučavanje učenika s disleksijom te utvrditi odrednice njihove upoznatosti s prikladnim metodama poučavanja. Statističkom obradom podataka utvrđeno je da sudionici nemaju potpune spoznaje o općim značajkama disleksije i imaju umjereno pozitivne stavove prema prilagodbama u metodama poučavanja učenika s disleksijom. Nadalje, utvrđeno je da studijski programi Sveučilišta u Osijeku i Zagrebu, kao ni programi stručnog usavršavanja učitelja, ne nude dovoljno sadržaja vezanih uz poučavanje učenika s disleksijom. Istraživanje je provedeno na ukupno 88 apsolvenata i 118 učitelja ESJ tijekom 2015. godine.

disleksija ; kompetencije ; metode poučavanja ; učitelji ; studenti

nije evidentirano

engleski

COMPETENCE OF CROATIAN PRE- AND IN-SERVICE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES IN TEACHING STUDENTS WITH DYSLEXIA

nije evidentirano

dyslexia ; teacher training ; competences ; adjusted teaching methods ; teachers ; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

244

17.07.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti