KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM (CROSBI ID 432832)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Fišer, Zrinka
Mildner, Vesna ; Lenček, Mirjana
hrvatski
KOMPETENCIJE BUDUĆIH I SADAŠNJIH NASTAVNIKA STRANIH JEZIKA U HRVATSKIM ŠKOLAMA ZA POUČAVANJE UČENIKA S DISLEKSIJOM
Disleksija u užem smislu riječi obuhvaća teškoće u ovladavanju čitanjem i pisanjem. Jedna je od najčešćih teškoća u učenju.Engleski se kao strani jezik u hrvatskim osnovnim školama uči od prvog razreda. Zbog razlika u ortografiji engleskoga i hrvatskoga jezika, temeljenih na vezama glasa i slova, učitelji engleskoga kao stranoga (ESJ) jezika nerijetko prvi mogu uočiti teškoće učenika s disleksijom. Disleksija se kao zasebna tema ne obrađuje tijekom formalnog obrazovanja učitelja ESJ, a nalazi dosadašnjih istraživanja ukazuju na nedovoljnu obučenost učitelja stranih jezika za poučavanje učenika s disleksijom. Cilj je istraživanja opisanog u ovom radu istražiti kompetencije učitelja ESJ, apsolvenata Učiteljskog fakulteta u Zagrebu i apsolvenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Osijeku za poučavanje učenika s disleksijom te utvrditi odrednice njihove upoznatosti s prikladnim metodama poučavanja. Statističkom obradom podataka utvrđeno je da sudionici nemaju potpune spoznaje o općim značajkama disleksije i imaju umjereno pozitivne stavove prema prilagodbama u metodama poučavanja učenika s disleksijom. Nadalje, utvrđeno je da studijski programi Sveučilišta u Osijeku i Zagrebu, kao ni programi stručnog usavršavanja učitelja, ne nude dovoljno sadržaja vezanih uz poučavanje učenika s disleksijom. Istraživanje je provedeno na ukupno 88 apsolvenata i 118 učitelja ESJ tijekom 2015. godine.
disleksija ; kompetencije ; metode poučavanja ; učitelji ; studenti
nije evidentirano
engleski
COMPETENCE OF CROATIAN PRE- AND IN-SERVICE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES IN TEACHING STUDENTS WITH DYSLEXIA
nije evidentirano
dyslexia ; teacher training ; competences ; adjusted teaching methods ; teachers ; students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
244
17.07.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb