Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola (CROSBI ID 279403)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Miletić, Josip Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola Visnyk of the Lviv University, 69 (2018), 284-302

Podaci o odgovornosti

Miletić, Josip

hrvatski

Opća pismenost učenika srednjih ekonomskih, upravnih i trgovačkih škola

U radu se donose rezultati terenskoga istraživanja provedenoga s ciljem određivanja razine opće pismenosti učenika srednjih škola iz područja ekonomije, trgovine i poslovne administracije u Republici Hrvatskoj. U istraživanje je uključeno devetnaest razreda (razrednih odjela), odnosno 494 učenika Ekonomske i birotehničke škole u Zadru. Za svaki su stručni smjer u četverogodišnjim strukovnim školama (ekonomist, poslovni tajnik, upravni referent, komercijalist) bila uključena četiri razreda, od prve do četvrte godine, a tri razreda za smjer prodavač, od prve do treće godine. Statističkom analizom varijance utvrđivano je postoji li statistički značajna razlika u postignutim rezultatima na testu između učenika s obzirom na zanimanje za koje se školuju te razred koji pohađaju. Usporedba je pokazala očekivanu razlika ostvarenih rezultata između četverogodišnjih smjerova i trogodišnjega trgovačkog smjera, koje je ostvarilo slabije rezultate na testu. Istraživanje nije pokazalo bitan napredak opće pismenosti učenika koji su prešli u viši razred, odnosno u viši obrazovni stupanj. Usporedba je također pokazala statistički značajnu razlika u rezultatima koje su učenici postigli na testu opće pismenosti s obzirom na zanimanje za koje se školuju. Učenici komercijalističkoga smjera redovito ostvaruju najslabije rezultate među učenicima četverogodišnjih strukovnih škola, dok je analiza opisa poslova i radnih zadataka pokazala da je upravo tom smjeru najviše potreban hrvatski jezik u svakodnevnim poslovima. Na temelju rezultata istraživanja predlažu se izmjene programa Hrvatskoga jezika za učenike srednjih škola iz sektora ekonomije, trgovine i poslovne administracije.

hrvatski jezik, opća pismenost, područje ekonomije, trgovine i poslovne administracije

nije evidentirano

engleski

GENERAL LITERACY OF THE ECONOMIC, ADMINISTRATIVE AND COMMERCE HIGH SCHOOL STUDENTS

nije evidentirano

Croatian language, general literacy, economic, administrative and commercia field

nije evidentirano

Podaci o izdanju

69

2018.

284-302

objavljeno

0130-528X

0130-528X.

Povezanost rada

Filologija