Nastava glazbe u hrvatskim općeobrazovnim srednjim školama (CROSBI ID 279401)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Senjan, Ivana
hrvatski
Nastava glazbe u hrvatskim općeobrazovnim srednjim školama
Pedagoške reforme u Hrvatskoj i svijetu posljednjih dvadesetak godina ukazale su na potrebu za usklađivanjem obrazovnoga sustava sa suvremenim obrazovnim potrebama i izazovima stavljajući učenika u središte nastavnoga procesa. Unatoč sugestijama brojnih glazbenih pedagoga u smjeru unaprijeđivanja i mijenjanja postojećih pristupa u nastavi, nastava se glazbe na srednjoškolskoj razini u Hrvatskoj još od školske godine 1954./1955. odvija po istom dijakronijskom modelu koji se temelji na kronološkoj obradi povijesti glazbe, što dovodi do sraza između tradicionalno koncipiranoga nastavnog modela i suvremenih obrazovnih nastojanja. Ovaj rad ističe važnost nastave glazbe za estetski odgoj i razvoj glazbene kulture učenika, objedinjuje opća obilježja nastavnog predmeta Glazbena umjetnost te prikazuje njegovu retrospektivu, trenutnu situaciju i aktualnu problematiku u nastavi. S ciljem efektivnijeg glazbenog obrazovanja učenika srednjoškolske populacije, predlaže se suvremeniji pristup poučavanju koji bi se temeljio na spoju znanstvenih istraživanja i praktičnih iskustava nastavnika glazbe bez kojih ipak nije moguće ostvarivati bitne pomake u razvoju glazbene pedagogije kao znanosti.
estetski odgoj ; glazbena kultura ; Glazbena umjetnost ; glazbeni ukus ; modeli poučavanja glazbe
nije evidentirano
engleski
Nastava glazbe u hrvatskim općeobrazovnim srednjim školama
nije evidentirano
estetski odgoj ; glazbena kultura ; Glazbena umjetnost ; glazbeni ukus ; modeli poučavanja glazbe
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Glazbena umjetnost