Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima (CROSBI ID 66749)
Prilog u knjizi | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Stolac, Diana
hrvatski
Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima
Reklame i druge vrste oglasa okružuju nas na svakome koraku i, htjeli mi to ili ne, djeluju na nas. U radu se govori o različitosti jezičnih ostvaraja u reklamnome diskursu. U tim se tekstovima odražava sva unutrašnja raznolikost hrvatskoga jezika, što podrazumijeva i međujezične i unutarjezične raznolikosti, odnosno uporabu stranih jezika, ali i dijalektalnih te razgovornih nenormativnih jezičnih likova. Ovi se jezični izbori promatraju s jezikoslovnoga stanovišta, ali i kao manipulacijske strategije kulturnim stereotipima. Jedan je od njih vezan uz obitelj, koja je uvijek na prvome mjestu, četveročlana je (mati, otac, sin i kći), oba roditelja su zaposlena, a mati lako obavlja sve svoje funkcije (roditeljica, supruga, kuharica, poslovna žena...). Ipak, uočavaju se pomaci od ove ustaljene slike te se komentiraju reklame s drukčijom slikom obitelji te posebice oglasi udruga civilnoga društva. Posebna je skupina reklama za pivo, kod kojih se uočava balansiranje između stereotipa o samo muškim konzumetima nižega socijalnog statusa i uključivanja djevojaka i žena, službenika višega socijalnog statusa i konzumacije piva na svim vrstama mjesta za druženje.
reklama, manipulacija, kultura, stereotip
nije evidentirano
engleski
Manipulation with cultural stereotypes in advertising
nije evidentirano
advertisement, manipulation, culture, stereotyp
nije evidentirano
Podaci o prilogu
114-127.
objavljeno
Podaci o knjizi
Komunikácia v odborných reflexiách
Klincková, Janka
Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
2019.
978-80-557-1573-5