Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima (CROSBI ID 66749)

Prilog u knjizi | ostalo | međunarodna recenzija

Stolac, Diana Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima // Komunikácia v odborných reflexiách / Klincková, Janka (ur.). Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. str. 114-127

Podaci o odgovornosti

Stolac, Diana

hrvatski

Manipulacija kulturnim stereotipima u reklamama i oglasima

Reklame i druge vrste oglasa okružuju nas na svakome koraku i, htjeli mi to ili ne, djeluju na nas. U radu se govori o različitosti jezičnih ostvaraja u reklamnome diskursu. U tim se tekstovima odražava sva unutrašnja raznolikost hrvatskoga jezika, što podrazumijeva i međujezične i unutarjezične raznolikosti, odnosno uporabu stranih jezika, ali i dijalektalnih te razgovornih nenormativnih jezičnih likova. Ovi se jezični izbori promatraju s jezikoslovnoga stanovišta, ali i kao manipulacijske strategije kulturnim stereotipima. Jedan je od njih vezan uz obitelj, koja je uvijek na prvome mjestu, četveročlana je (mati, otac, sin i kći), oba roditelja su zaposlena, a mati lako obavlja sve svoje funkcije (roditeljica, supruga, kuharica, poslovna žena...). Ipak, uočavaju se pomaci od ove ustaljene slike te se komentiraju reklame s drukčijom slikom obitelji te posebice oglasi udruga civilnoga društva. Posebna je skupina reklama za pivo, kod kojih se uočava balansiranje između stereotipa o samo muškim konzumetima nižega socijalnog statusa i uključivanja djevojaka i žena, službenika višega socijalnog statusa i konzumacije piva na svim vrstama mjesta za druženje.

reklama, manipulacija, kultura, stereotip

nije evidentirano

engleski

Manipulation with cultural stereotypes in advertising

nije evidentirano

advertisement, manipulation, culture, stereotyp

nije evidentirano

Podaci o prilogu

114-127.

objavljeno

Podaci o knjizi

Komunikácia v odborných reflexiách

Klincková, Janka

Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

2019.

978-80-557-1573-5

Povezanost rada

Filologija