Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura (CROSBI ID 66744)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Horvat, Martina
hrvatski
Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura
U prvom dijelu rada se analiziraju pristupi građanstvu u predstavničkoj i participativnoj demokraciji te uloga obrazovanja i, osobito, školske kulture, u promicanju aktivnog građanstva. Ti se rezultati potom koriste kao podloga za analizu i interpretaciju dijela podataka iz opsežnijeg empirijskog istraživanja o političkoj pismenosti učenika završnih razreda srednjih škola u Hrvatskoj koji se odnose na mogućnosti učenja za aktivno građanstvo u školi svrstanih u tri kategorije: zastupljenost odgovarajućih tema u nastavi, provođenje programa i aktivnosti kojima se promiče učenje za aktivno građanstvo, uključujući sudjelovanje u procesu donošenja odluka, te učenička procjena prisutnosti odabranih (ne)demokratskih komponenti školske kulture. Rezultati istraživanja potvrđuju da ni jedna od ispitanih komponenti nije zadovoljavajuće zastupljena u srednjim školama, no i da je najveći propust u zanemarivanju potrebe da se učenik/ca nauči kako sudjelovati u odlučivanju i u aktivnostima kojima se individualno i kolektivno doprinosi dobrobiti drugih i zajednice u cjelini. Temeljem toga se zaključuje da hrvatske škole "još nisu preuzele obvezu koju u demokratskom društvu nužno imaju, a to je odgoj i obrazovanje aktivnog i odgovornog građanstva koje je glavni potporanj demokratske stabilnosti i razvoja".
participativna demokracija ; učenje za aktivno građanstvo ; školska kultura
nije evidentirano
engleski
Participative democracy, learning for active citizenship and school culture
nije evidentirano
participative democracy ; learning for active citizenship ; school culture
nije evidentirano
Podaci o prilogu
111-151.
objavljeno
Podaci o knjizi
Od podanika do građana: Razvoj građanske kompetencije mladih
Kovačić, M. ; Horvat, M.
Zagreb: Institut za društvena istraživanja ; GONG
2016.
978-953-6218-73-8
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija, Politologija