Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura (CROSBI ID 66744)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Horvat, Martina Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura // Od podanika do građana: Razvoj građanske kompetencije mladih / Kovačić, M. ; Horvat, M. (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja ; GONG, 2016. str. 111-151

Podaci o odgovornosti

Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Horvat, Martina

hrvatski

Participativna demokracija, učenje za aktivno građanstvo i školska kultura

U prvom dijelu rada se analiziraju pristupi građanstvu u predstavničkoj i participativnoj demokraciji te uloga obrazovanja i, osobito, školske kulture, u promicanju aktivnog građanstva. Ti se rezultati potom koriste kao podloga za analizu i interpretaciju dijela podataka iz opsežnijeg empirijskog istraživanja o političkoj pismenosti učenika završnih razreda srednjih škola u Hrvatskoj koji se odnose na mogućnosti učenja za aktivno građanstvo u školi svrstanih u tri kategorije: zastupljenost odgovarajućih tema u nastavi, provođenje programa i aktivnosti kojima se promiče učenje za aktivno građanstvo, uključujući sudjelovanje u procesu donošenja odluka, te učenička procjena prisutnosti odabranih (ne)demokratskih komponenti školske kulture. Rezultati istraživanja potvrđuju da ni jedna od ispitanih komponenti nije zadovoljavajuće zastupljena u srednjim školama, no i da je najveći propust u zanemarivanju potrebe da se učenik/ca nauči kako sudjelovati u odlučivanju i u aktivnostima kojima se individualno i kolektivno doprinosi dobrobiti drugih i zajednice u cjelini. Temeljem toga se zaključuje da hrvatske škole "još nisu preuzele obvezu koju u demokratskom društvu nužno imaju, a to je odgoj i obrazovanje aktivnog i odgovornog građanstva koje je glavni potporanj demokratske stabilnosti i razvoja".

participativna demokracija ; učenje za aktivno građanstvo ; školska kultura

nije evidentirano

engleski

Participative democracy, learning for active citizenship and school culture

nije evidentirano

participative democracy ; learning for active citizenship ; school culture

nije evidentirano

Podaci o prilogu

111-151.

objavljeno

Podaci o knjizi

Od podanika do građana: Razvoj građanske kompetencije mladih

Kovačić, M. ; Horvat, M.

Zagreb: Institut za društvena istraživanja ; GONG

2016.

978-953-6218-73-8

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija, Politologija