Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vokalni zamor kod djelatnika u pozivnim centrima (CROSBI ID 432794)

Ocjenski rad | diplomski rad

Perša, Krešimir Vokalni zamor kod djelatnika u pozivnim centrima / Bonetti, Ana (mentor); zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2018

Podaci o odgovornosti

Perša, Krešimir

Bonetti, Ana

hrvatski

Vokalni zamor kod djelatnika u pozivnim centrima

Na pitanje što je to vokalni zamor i kako ga tretirati još uvijek nema jednoznačnog odgovora te su brojni istraživači pokušali detaljnije opisati sam fenomen. Nanjundeswaran (2013) sažima problem definiranja vokalnog zamora te kaže da se vokalni zamor može definirati kao klinički sindrom ili se može definirati kao skupina fizioloških promjena nastalih uslijed pretjerane uporabe glasa. Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati postojanje vokalnog zamora kod djelatnika u pozivnim centrima, koji se nalaze u gradu Zagrebu i usporediti ih s kontrolnom skupinom koju su činili vokalni neprofesionalci, na hrvatskoj verziji upitnika Indeks vokalnog zamora. Istraživanje je napravljeno na 80 djelatnika u pozivnim centrima i na 80 ispitanika kontrolne skupine u dobi od 18 do 40+ godina. Korištena je subjektivna procjena glasa koja je izvršena metodom samoprocjene glasa pomoću upitnika Indeks vokalnog zamora. Skupina vokalnih profesionalaca je odgovarala i na dodatna pitanja koja su se ticala rada u pozivnom centru. Statističkom obradom podataka dobivena je statistički značajna razlika između dvije skupine ispitanika na svim varijablama upitnika Indeks vokalnog zamora. Također, statističkom obradom je dobivena statistički značajna razlika prema spolu, unutar skupine vokalnih profesionalaca, na četiri varijable upitnika Indeks vokalnog zamora. Na temelju dobivenih rezultata uviđa se kako djelatnici u pozivnim centrima imaju sve simptome vokalnog zamora te se preporuča edukacija o vokalnoj higijeni kako bi sačuvali zdrav glas koji im je glavno sredstvo rada.

pozivni centri, vokalni zamor, indeks vokalnog zamora

nije evidentirano

engleski

Vocal Fatigue of Employees in Call Centers

nije evidentirano

call centers, vocal fatigue, VFI

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

27.06.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice