Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku - metodički pristup (CROSBI ID 19106)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija

Kolar Billege, Martina Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku - metodički pristup. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020

Podaci o odgovornosti

Kolar Billege, Martina

hrvatski

Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku - metodički pristup

Knjiga Sadržaj, ishodi i vrednovanje u Hrvatskome jeziku sadržajem i strukturom obuhvaća istraživačku temu kojoj je krajnji cilj utvrditi poželjan i znanstveno utemeljen odnos prema određivanju sadržaja poučavanja i kognitivnih ishoda učenja za nastavni predmet Hrvatski jezik u primarnome obrazovanju, a to znači utvrditi i opisati metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja i ishoda učenja. U skladu s tim pristupom analizira se i predlaže model vrednovanja i ocjenjivanja učeničkih postignuća u primarnome obrazovanju. Temeljne su sastavnice te strukture: uvid u koncepciju primarnoga obrazovanja u Republici Hrvatskoj, metodički pristup određivanju sadržaja učenja/poučavanja i kognitivnih ishoda učenja u nastavnome predmetu Hrvatski jezik, prikaz istraživanja koje je u vezi s tim provedeno te preporuke za daljnje postupanje na temelju istraživanja, a u kontekstu ostvarenih teorijskih i praktičnih spoznaja. Metodički pristup ranomu poučavanju materinskoga jezika podrazumijeva izbor i organizaciju odgojno- obrazovnih sadržaja koji se preuzimaju iz nastavnoga programa, a temelje se na matičnim znanostima metodike hrvatskoga jezika. Transformacija sadržaja i homogeno strukturiranje sadržaja platforma je za izradu kognitivnih ishoda učenja u nastavnome predmetu Hrvatski jezik u primarnome obrazovanju. Metodički se čin utemeljuje na spoznajama matičnih znanosti i odgojno-obrazovnih znanosti. Sustavan prijenos sadržaja matičnih znanosti u nastavni diskurs (metodičkim transferom) omogućava učinkovito poučavanje/učenje sadržaja hrvatskoga jezika i ovladavanje materinskim jezikom, odnosno stjecanje komunikacijske jezične kompetencije. Metodički osmišljena učiteljeva artikulacija sadržaja i postupaka poučavanja te metodički usmjerene jezične aktivnosti učenika (jezična recepcija i produkcija) mogu rezultirati očekivanim ishodima. Nastavni proces i dosezanje zadanih ishoda učenja uvjetovani su izborom i prijenosom sadržaja iz matične znanosti, primjenom spoznaja temeljnih odgojno- obrazovnih znanosti te provedbom metodičkoga čina.

sadržaj poučavanja, ishodi učenja, vrednovanje, hrvatski jezik, metodika hrvatskoga jezika

Manualia Universitatis Studiorum Zagrabiensin ; Objavljivanje ove sveučilišne monografije odobrio je Senat Sveučilišta u Zagrebu odlukom: KLASA: 032-01/18-01/49, URBROJ: 380-062/250-20- 5 na sjednici održanoj 18. veljače 2020. godine.

engleski

Content, Outcomes and Evaluation in the Croatian Language - methodological approach

nije evidentirano

content of teaching, outcomes of learning, assessment, Croatian language, teaching methodology

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2020.

978-953-8115-70-7

222

objavljeno

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti