Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rehabilitacija putem pokreta - integrativni pristup poticanju razvoja djece i mladih s teškoćama u razvoju i podizanju kvalitete života osoba s invaliditetom (CROSBI ID 748082)

Autorska knjiga | udžbenik | domaća recenzija

• Obrazovni materijal (visoko obrazovanje )

Kiš-Glavaš, Lelia Rehabilitacija putem pokreta - integrativni pristup poticanju razvoja djece i mladih s teškoćama u razvoju i podizanju kvalitete života osoba s invaliditetom. Zagreb: Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016

Podaci o odgovornosti

Kiš-Glavaš, Lelia

hrvatski

Rehabilitacija putem pokreta - integrativni pristup poticanju razvoja djece i mladih s teškoćama u razvoju i podizanju kvalitete života osoba s invaliditetom

Budući da je kolegij Rehabilitacija putem pokreta naglašeno praktičan, prezentiranje sadržaja kolegija u formi udžbenika bio je velik izazov. Cilj je bio ne samo prezentirati teorijske sadržaje kolegija nego i prikazati primjere praktičnih aktivnosti namijenjenih studentima radi stjecanja osobnih iskustava i boljeg razumijevanja mogućnosti primjene pokretnih aktivnosti, ali istodobno i aktivnosti namijenjenih profesionalnom radu s korisnicima: djecom i mladima s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom. Također, važno je bilo teorijske sadržaje maksimalno povezati s onim praktičnima i prezentirati ih tako da se međusobno dopunjuju. Teorijski sadržaji obuhvaćeni ovim kolegijem, pa tako i ovim udžbenikom, uz to su vrlo interdisciplinarni i manjim dijelom poznati studentima, a odnos prema tim sadržajima ovdje je usmjeren upravo prema objedinjavanju spoznaja iz različitih područja i u skladu s time kvalitativno bogatijim praktičnim pristupom, što predstavlja važan doprinos kolegija stjecanju profesionalnih kompetencija edukacijskih rehabilitatora. Struktura sadržaja ovog udžbenika u potpunosti prati strukturu nastavnih sadržaja sveučilišnog nastavnog predmeta Rehabilitacija putem pokreta. U početku su prezentirani teorijski sadržaji koji objašnjavaju zašto i kako je potrebno koristiti pokret, motoričko učenje i razvoj motoričkih vještina i sposobnosti u poticanju cjelokupnog razvoja djeteta i mlade osobe općenito, pa tako i one s teškoćama u razvoju kao i podizanju kvalitete života odraslih osoba, posebice onih s invaliditetom. Budući da su aktivnosti Rehabilitacije putem pokreta namijenjene različitim sudionicima, u ovom ih udžbeniku upravo tako i nazivamo. Kako su pojedina poglavlja i teme prilično opširno obuhvaćene, radi lakšeg snalaženja u tekstu na marginama su istaknuti ključni pojmovi za pojedine dijelove teksta. Abecedni popis svih ključnih pojmova s pripadajućim stranicama udžbenika koji se nalazi na samom njegovom kraju omogućava brz pregled specifičnih tema obuhvaćenih ovim udžbenikom. Nakon teme koja obuhvaća strukturu seanse Rehabilitacije putem pokreta postupno su prikazani pojedini dijelovi seanse i to uz kratki teorijski opis i prezentirane primjere pokretnih aktivnosti. Namjera je bila omogućiti studentima izbor različitih aktivnosti kojima je moguće realizirati isti osnovni cilj i omogućiti im da u skladu s heterogenošću sposobnosti i razvojnih potreba populacije naših korisnika izvrše odabir najprimjerenijih aktivnosti za grupu s kojom će raditi. Primjeri aktivnosti raspoređeni su najčešće od jednostavnijih prema složenijima, katkada tako da su grupirane prvo individualne, potom aktivnosti u paru pa aktivnosti u grupi ili na način da su grupirane prema različitim pozicijama u vertikalnom prostoru (iz ležećeg u sjedeći, pa stojeći položaj) ili iz različitih vrsta kretanja u prostoru, na primjer iz hodanja u poskakivanje pa trčanje. Ovdje je potrebno napomenuti da bez obzira na velik broj prezentiranih primjera pokretnih aktivnosti nikako ne treba bježati od njihove modifikacije da bi bile još primjerenije te od kreiranja potpuno novih pokretnih primjera. Kako u Rehabilitaciji putem pokreta svaka seansa počinje poticanjem socijalnog kontakta, tako je i u ovom udžbeniku ova tema prva i obrađena kroz teoriju i primjere praktičnih aktivnosti. Upravo stoga ona je najdetaljnije opisana i uz sažeti opis i primjere aktivnosti prezentirana i kroz dodatne zadatke za studente, dodatne praktične primjere (iskustvo igre), navođenje detaljnih značajki tih aktivnosti kao i njihovih neposrednih i posrednih ciljeva i korištenih odnosno naglašenih pojmova. Ova je tema stoga ogledni primjer, a od studenata se očekuje da na jednak način samostalno ili kroz rad u paru ili grupama studenata pristupe i ostalim temama. To se potiče i zadacima za studente koji su također dio ovog udžbenika. Zadaci za studente navedeni su nakon svakog poglavlja, a dopunjeni su poticanjem na promišljanje i raspravu te iznošenje osobnih dojmova. Realizacija ovih zadataka omogućit će studentima dublji uvid u pojedine teme kolegija, ali i uvježbavanje primjene načela i postupaka Rehabilitacije putem pokreta. Dio ovdje navedenih, ali i druge zadatke, studenti će realizirati na praktičnom dijelu nastave iz kolegija. Iako je uz svaki zadatak navedeno je li njegova realizacija planirana individualno, u parovima, u trojkama, u manjim ili većim grupama, sve je zadatke moguće realizirati individualno. Na taj način studenti mogu samostalno učvrstiti svoje spoznaje i dodatno unaprijediti svoje profesionalne kompetencije.

rehabiltacija, pokret, djeca i mladi s teškoćama u razvoju, osobe s invaliditetom

nije evidentirano

engleski

Rehabilitation through movement - an integrative approach to encouraging the development of children and youth with disabilities and raising the quality of life of people with disabilities

nije evidentirano

rehabilitation, movement, children and youth with disabilities, persons with disabilities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2016.

978-953-6418-82-4

334

objavljeno

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti