Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prijedlog revizije tematske podjele lirskih vrsta u srednjoškolskoj nastavi književnosti (CROSBI ID 691115)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lemac, Tin Prijedlog revizije tematske podjele lirskih vrsta u srednjoškolskoj nastavi književnosti // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani) / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran et al. (ur.). Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 149-157

Podaci o odgovornosti

Lemac, Tin

hrvatski

Prijedlog revizije tematske podjele lirskih vrsta u srednjoškolskoj nastavi književnosti

Udžbenici književnosti za prvi razred gimnazije ili srednje strukovne škole (Zrinjan i Solar, Dujmović- Markusi, Solar, Zrinjan i Sorčik), kao i pripadajući metodički priručnik za interpretaciju poezije (Bouša), nude tematsku podjelu lirskih vrsta koja počiva na temeljima Teorije književnosti Milivoja Solara. Cilj ovog rada revizija je navedene tipologije koja počiva na predmetnotematskom obzoru. U središte razmatranja postavljamo poetološku relaciju subjekt – svijet, metaforu kao temeljni princip izgradnje poetskog teksta (Jakobson) koju analiziramo po interakcionističkoj teoriji Maxa Blacka i tropološko- diskurzivnoj teoriji Paula Ricoeura te idejnotematski sloj pjesme. Iz idejnotematskog sloja aproksimativno se određuje metafora pjesme (M), dok se kroz predmetnotematski sloj očitava metafora stiha (m). Iz pjesme izdvajamo metafore subjekta i metafore svijeta na mikro i makrorazini te proširujemo horizont dosad zadanih tematskih vrsta i nudimo izdašniju tipologiju. Teorijsko- metodološki okviri ovog rada počivaju na strukturalističkoj stilistici i formalnoj analizi poetskog teksta.

interpretacija ; lirska vrsta ; metafora ; stilistika ; tema

nije evidentirano

engleski

Propose of revision of thematic divison of lyrical genres in teaching literature in secondary school

nije evidentirano

interpretation, lyrical genre, metaphore, stylistics, theme

nije evidentirano

Podaci o prilogu

149-157.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani)

Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav

Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-76-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povezane osobe




Znanost o umjetnosti