Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture (CROSBI ID 691095)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Županić Benić, Marijana ; Krivak, Mihaela
hrvatski
Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture
Na koji način će učenici u nastavi likovne kulture doživjeti likovno- umjetničko djelo uvelike ovisi o samom učitelju te njegovom senzibilitetu za samo umjetničko područje. Mnogi autori ističu prednosti promatranja i analiziranja odnosno komunikacije s likovno- umjetničkim djelima u školi jer potiču razvoj svih osjetila, kreativnosti te kritičkog i apstraktnog mišljenja što pridonosi holističkom razvoju djeteta. Posrednik u odnosu između likovno-umjetničkog djela i djeteta je učitelj. Pritom je njegova uloga da učenike kroz analizu i komunikaciju s likovno-umjetničkim djelom uvede i senzibilizira za svijet umjetnosti kako bi mogli uočavati ono što je lijepo i estetski vrijedno. Stoga je cilj istraživanja u ovome radu bio utvrditi koliko često učitelji na satu likovne kulture s učenicima provode analizu likovno-umjetničkog djela te koje metode pritom upotrebljavaju. Anonimnim anketnim upitnikom ispitani su učitelji razredne nastave u Republici Hrvatskoj (N=116). Rezultati istraživanja pokazali su da je učestalost provođenja analize likovno-umjetničkog djela povezana s radnim stažem učitelja i dodatnim umjetničkim obrazovanjem izvan redovitog školovanja. Doznali smo da učitelji s duljim radnim stažem manje provode analizu likovno- umjetničkog djela, a oni s umjetničkim obrazovanjem izvan redovitog školovanja to čine učestalije.
analiza likovno-umjetničkog djela ; komunikacija s likovno-umjetničkim djelom ; likovni odgoj i obrazovanje ; uloga učitelja
nije evidentirano
engleski
Education for Art trough the Experience of Artwork in Art Classes
nije evidentirano
artwork analysis ; communication with artwork ; art education ; teacher’s role
nije evidentirano
Podaci o prilogu
101-109.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova ACE Umjetnost, kreativnost, obrazovanje
Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-74-5
Podaci o skupu
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)
predavanje
07.03.2019-09.03.2019
Zagreb, Hrvatska