Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture (CROSBI ID 691095)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Županić Benić, Marijana ; Krivak, Mihaela Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture // Zbornik radova ACE Umjetnost, kreativnost, obrazovanje / Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 101-109

Podaci o odgovornosti

Županić Benić, Marijana ; Krivak, Mihaela

hrvatski

Odgoj za umjetnost kroz doživljaj likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture

Na koji način će učenici u nastavi likovne kulture doživjeti likovno- umjetničko djelo uvelike ovisi o samom učitelju te njegovom senzibilitetu za samo umjetničko područje. Mnogi autori ističu prednosti promatranja i analiziranja odnosno komunikacije s likovno- umjetničkim djelima u školi jer potiču razvoj svih osjetila, kreativnosti te kritičkog i apstraktnog mišljenja što pridonosi holističkom razvoju djeteta. Posrednik u odnosu između likovno-umjetničkog djela i djeteta je učitelj. Pritom je njegova uloga da učenike kroz analizu i komunikaciju s likovno-umjetničkim djelom uvede i senzibilizira za svijet umjetnosti kako bi mogli uočavati ono što je lijepo i estetski vrijedno. Stoga je cilj istraživanja u ovome radu bio utvrditi koliko često učitelji na satu likovne kulture s učenicima provode analizu likovno-umjetničkog djela te koje metode pritom upotrebljavaju. Anonimnim anketnim upitnikom ispitani su učitelji razredne nastave u Republici Hrvatskoj (N=116). Rezultati istraživanja pokazali su da je učestalost provođenja analize likovno-umjetničkog djela povezana s radnim stažem učitelja i dodatnim umjetničkim obrazovanjem izvan redovitog školovanja. Doznali smo da učitelji s duljim radnim stažem manje provode analizu likovno- umjetničkog djela, a oni s umjetničkim obrazovanjem izvan redovitog školovanja to čine učestalije.

analiza likovno-umjetničkog djela ; komunikacija s likovno-umjetničkim djelom ; likovni odgoj i obrazovanje ; uloga učitelja

nije evidentirano

engleski

Education for Art trough the Experience of Artwork in Art Classes

nije evidentirano

artwork analysis ; communication with artwork ; art education ; teacher’s role

nije evidentirano

Podaci o prilogu

101-109.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova ACE Umjetnost, kreativnost, obrazovanje

Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-74-5

Podaci o skupu

1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)

predavanje

07.03.2019-09.03.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Likovne umjetnosti, Pedagogija

Poveznice