Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Značajke prehrane učenika u školskim kuhinjama Baranje (CROSBI ID 691089)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Paulić, Dinko ; Bilić-Kirin, Vesna Značajke prehrane učenika u školskim kuhinjama Baranje // Knjiga sažetaka IV. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem. Split: Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor, 2012. str. 153-153

Podaci o odgovornosti

Paulić, Dinko ; Bilić-Kirin, Vesna

hrvatski

Značajke prehrane učenika u školskim kuhinjama Baranje

Pravilna prehrana djece i mladih utječe na njihovo zdravlje i budući život općenito. U obitelji i školi se udaraju temelji zdravim prehrambenim navikama. U mladih se često nalaze loše prehrambene navike, poremećaji prehrane ili u najmanju ruku nepravilan odnos prema hrani - premalo voća, povrća i mliječnih proizvoda, premalo redovitih obroka, a previše “brze” hrane i grickalica u nepravilnim razmacima. Zbog ubrzanog rasta i razvoja, djeci i mladima je potrebna raznolika prehrana koja može zadovoljiti njihove povećane potrebe za energijom i nutrijentima. Cilj rada je bio analizirati stanje prehrane u školama, provjeriti zainteresiranost i zadovoljstvo škola i učenika aktualnom prehranom, uvidjeti utjecaj djece na vlastitu prehranu, te razmotriti dostupnost zdrave prehrane u financijskoj krizi i nezaposlenošću poharanoj Baranji. Ispitanici: Podatke smo dobili na osnovi anketa učenika (350 uč. dobi 10/11god., 430 uč. dobi 13/14god.) i školskih djelatnika (33 djelatnika) te analize jelovnika svake pojedine škole. Rezultati svih 11 škola pokazuju veliku sličnost jelovnika koji su daleko od ideala zdrave prehrane, nedovoljnu zastupljenost kuhanih obroka (0-5%), voća (1-5%) i povrća (0-1%), ali i veliku različitost u broju djece koja se hrani (30-95%). Manji udio djece (30-40%) se hrani u školama većih mjesta gdje postoji alternativna mogućnost nabave užine, a visok udio (84-95%) u manjim sredinama i mjestima gdje ima dosta siromašnih obitelji čija djeca imaju besplatnu prehranu u školi. Djeca u pravilu ne sudjeluju u kreiranju jelovnika i pripremi hrane iako se već od 3.razreda uči o zdravoj prehrani. Interesantan je podatak da u niti jednoj školi ne postoji mogućnost produženog boravka, što je u korelaciji s visokom nezaposlenošću roditelja koji i nemaju potrebu za produženim boravkom djece u školi. Savjete školskog liječnika škole najčešće ne mogu/ne žele usvojiti pravdajući se visokim troškovima, nezainteresiranošću djece i nedostupnošću potrebnih namirnica. Zaključak: Usvajanje pravilnih prehrambenih navika u djetinjstvu, temelj je zdravlja i u odrasloj životnoj dobi. Obitelj i školske institucije imaju ključnu ulogu u tom procesu. S motrišta školskog liječnika, iznimno je važno trajno raditi na unaprjeđenju prehrambenih standarda i jelovnika, njihovoj primjeni i kontroli njihove primjene u svim školama.

prehrana ; djeca ; škola

nije evidentirano

engleski

Characteristics of pupils’ nutrition in Baranja school kitchens

nije evidentirano

nutrition ; children ; school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

153-153.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Split: Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor

Podaci o skupu

IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem „Javnozdravstveni izazovi školske i adolescentne medicine‟

poster

26.10.2012-28.10.2012

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita