Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji (CROSBI ID 691088)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bilić-Kirin, Vesna ; Buljan, Vesna ; Burazin, Jelena ; Miškulin, Silva ; Paulić, Dinko Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji // Knjiga sažetaka IV. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem. Split: Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor, 2012. str. 149-149

Podaci o odgovornosti

Bilić-Kirin, Vesna ; Buljan, Vesna ; Burazin, Jelena ; Miškulin, Silva ; Paulić, Dinko

hrvatski

Školovanje djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji

Djeca s teškoćama u razvoju uključena su u obrazovni sustav obzirom na vrstu i stupanj njihove teškoće. Škole koje provode integraciju prilagođavaju sredstva i metode rada učenikovim postojećim funkcionalnim sposobnostima pružajući priliku svakom djetetu za razvoj i obrazovanje. Njihovo školovanje regulirano je Pravilnikom o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. Cilj rada bio je prikazati integraciju i mogućnosti školovanja djece s teškoćama u razvoju u Osječko-baranjskoj županiji u šk. god. 2011/2012. Istraživanje je provedeno u svim osnovnim i srednjim školama županije. U osnovne škole integrirano je 5, 71% djece s teškoćama u razvoju, 60 % su dječaci. Najviše ih je u 6. razredu (17, 61%) a najčešće se školuju prema članku 4. (56, 19%). Prema članku 10. školuje se 9 dječaka (0, 64%). Jezične teškoće su najzastupljenija teškoća. Od 70 osnovnih škola 68 ih ima pedagoga, trećina psihologa, a defektologa svaka peta škola. Asistenta u nastavi ima 12 djece na području grada Osijeka s dijagnozom ADHD sindroma. U tri, od 29 srednjih škola, integrirana su djeca s teškoćama u razvoju. Dvije srednje škole nemaju niti jednog stručnog suradnika, a psiholog je u svakoj petoj školi. Iako u županiji nemamo dovoljno stručnih suradnika, integracija djece s teškoćama u razvoju provodi se u svim osnovnim školama. Na žalost, djeca sa teškoćama često ne nastavljaju srednjoškolsko obrazovanje. Razlozi su objektivni (nepostojanje / nedovoljan broj prilagođenih i posebnih programa) i subjektivni (stid ili strah roditelja i / ili učenika od izolacije u novoj sredini). Za učinkovitije obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju potrebno je, osim škole, uključiti obitelj, vršnjake i lokalnu zajednicu.

djeca s teškoćama u razvoju ; škola

nije evidentirano

engleski

Schooling of children with learning difficulties in Osijek-baranya county

nije evidentirano

children with disabilities ; school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

149-149.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka IV. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem

Split: Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor

Podaci o skupu

IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem „Javnozdravstveni izazovi školske i adolescentne medicine‟

poster

26.10.2012-28.10.2012

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita