Jean-Jacques Rousseau i njegovi ratovi: O Glazbenom rječniku (CROSBI ID 279120)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Zorica, Maja
hrvatski
Jean-Jacques Rousseau i njegovi ratovi: O Glazbenom rječniku
Rousseauovo glazbeno i muzikološko djelo je platforma na kojoj se može pokazati da je, tijekom svih njegovih "ratova" (odakle metafora rata), duh koji ga prati, u biti, reprezentacija. Čak i njegova "nova muzikologija", antropologija glazbe, ne može riješiti taj problem. Rousseauov primjer također pokazuje nesigurnost ove uporabe metafore u muzikološkom i teorijskom diskursu. Njegov "Glazbeni rječnik", izdan 1767., najavljuje jedno eminentno tehničko, leksikografsko djelo, to otvoreno polje u kojem se sve može naći, kako kaže Valéry. Istodobno, glazba pokazuje da "zna" bolje, iako uporno odbija odrediti prirodu ovog znanja. Ako glazbu shvaćamo kao jezik, nastojimo dati smisao onom osjetilnom, što je moguće isključivo kroz reprezentaciju (Lacoue-Labarthe). Upravo iz tog razloga, Rousseauova borba, i da je nadjačala sve svoje oponente, od Rameaua do sebe samog, uvijek nužno podbacuje. No, on je jedan od onih koji su uspjeli podbaciti na fantastičan način, napisavši svoje djelo u i o glazbi. Njegov obvezni recitativ, pjevanje, glas koji osuđuje i psihologiju i biografiju, sve to pokazuje da se metafora, i metafora rata, i metafora jezika, pjeva.
Rousseau, Glazbeni rječnik, rat, Rameau, metafora
nije evidentirano
engleski
Jean-Jacques Rousseau and his wars: On Music Dictionary
nije evidentirano
Rousseau, Music dictionary, Rameau, metaphor
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52 (195 (1))
2020.
21-31
objavljeno
0455-0463
2459-6329
Povezanost rada
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost