Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Informacijska misija kreativne industrije – popularizacija drevnog pisma u prostorima javne visokoobrazovne ustanove (CROSBI ID 66683)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Horvat, Jasna ; Crnković, Boris ; Mijoč, Josipa Informacijska misija kreativne industrije – popularizacija drevnog pisma u prostorima javne visokoobrazovne ustanove // Mirna Willer: Festschrift / Katić, Tinka ; Tomašević, Nives (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 315-331

Podaci o odgovornosti

Horvat, Jasna ; Crnković, Boris ; Mijoč, Josipa

hrvatski

Informacijska misija kreativne industrije – popularizacija drevnog pisma u prostorima javne visokoobrazovne ustanove

Kreativna industrija zaživjela je početkom ovog milenija ulaskom u istraživački prostor društvenih znanosti, ali pod neujednačenim sintagmama i značenjima. S vremenom se ustanovljuju definicije kreativne industrije, pravila poslovanja sektora koji je sačinjavaju i međusektorske suradnje. Kako je riječ o industriji izrazitog komunikacijskog potencijala, njezini se prinosi promatraju iz različitih ishodišta, pa tako i iz vizura ekonomskih i informacijskih znanosti. Informacijska misija kreativne industrije posebice se ogleda u njezinu baštinskom sektoru koji u Republici Hrvatskoj obuhvaća rad arhiva, knjižnica i muzeja. U ovom radu baštinski se sektor proširuje i na rad drugih javnih ustanova, kakve su, primjerice, visokoobrazovne ustanove, čije djelovanje prenosi informacije o kulturnom nasljeđu. Na primjeru murala meandrirane glagoljice postavljenih 2015. u prostorima Ekonomskog fakulteta u Osijeku promišlja se informacijska misija kreativne industrije te se opisuju mogućnosti njihova multimedijskog prezentiranja. Takvim pristupom javna visokoobrazovna ustanova postaje prostorom populariziranja drevnog pisma koje je od 2014. uvršteno na listu nematerijalne baštine Republike Hrvatske, a od 2018. odlukom Hrvatskog sabora dobilo je i svoj dan kojim se dodatno promiče obilježavanje glagoljskog nasljeđa.

nematerijalna kulturna baština, glagoljica, murali, meandrirana glagoljica, multimedijska prezentacija

The creative industry came into existence at the beginning of this millennium by entering research space of the social sciences, yet under different phrases and meanings. The definitions of the creative industry, the business rules of the sectors that make it up, and cross- sectoral collaboration have been established over time. As it is an industry of distinct communication potential, its contributions are observed from different starting points, including the perspectives of economics and information sciences. The informative mission of the creative industry is especially reflected in its heritage sector, which in the Republic of Croatia includes the work of archives, libraries and museums. In this paper, the heritage sector is extended to the work of other public institutions, such as, for example, higher education institutions, whose activities transmit information on cultural heritage. By using the example of the murals of meandered Glagolitic script placed in 2015 in the premises of the Faculty of Economics in Osijek, the informative mission of the creative industry is considered and the possibilities of their multimedia presentation are descri

engleski

Information mission of the creative industry – popularization of the ancient letters in the premises of a public higher education institution

nije evidentirano

intangible cultural heritage, Glagolitic script, murals, meandered Glagolitic script, multimedia presentation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

315-331.

objavljeno

Podaci o knjizi

Mirna Willer: Festschrift

Katić, Tinka ; Tomašević, Nives

Zadar: Sveučilište u Zadru

2020.

978-953-331-274-3

Povezanost rada

Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti