Informacijska misija kreativne industrije – popularizacija drevnog pisma u prostorima javne visokoobrazovne ustanove (CROSBI ID 66683)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Horvat, Jasna ; Crnković, Boris ; Mijoč, Josipa
hrvatski
Informacijska misija kreativne industrije – popularizacija drevnog pisma u prostorima javne visokoobrazovne ustanove
Kreativna industrija zaživjela je početkom ovog milenija ulaskom u istraživački prostor društvenih znanosti, ali pod neujednačenim sintagmama i značenjima. S vremenom se ustanovljuju definicije kreativne industrije, pravila poslovanja sektora koji je sačinjavaju i međusektorske suradnje. Kako je riječ o industriji izrazitog komunikacijskog potencijala, njezini se prinosi promatraju iz različitih ishodišta, pa tako i iz vizura ekonomskih i informacijskih znanosti. Informacijska misija kreativne industrije posebice se ogleda u njezinu baštinskom sektoru koji u Republici Hrvatskoj obuhvaća rad arhiva, knjižnica i muzeja. U ovom radu baštinski se sektor proširuje i na rad drugih javnih ustanova, kakve su, primjerice, visokoobrazovne ustanove, čije djelovanje prenosi informacije o kulturnom nasljeđu. Na primjeru murala meandrirane glagoljice postavljenih 2015. u prostorima Ekonomskog fakulteta u Osijeku promišlja se informacijska misija kreativne industrije te se opisuju mogućnosti njihova multimedijskog prezentiranja. Takvim pristupom javna visokoobrazovna ustanova postaje prostorom populariziranja drevnog pisma koje je od 2014. uvršteno na listu nematerijalne baštine Republike Hrvatske, a od 2018. odlukom Hrvatskog sabora dobilo je i svoj dan kojim se dodatno promiče obilježavanje glagoljskog nasljeđa.
nematerijalna kulturna baština, glagoljica, murali, meandrirana glagoljica, multimedijska prezentacija
The creative industry came into existence at the beginning of this millennium by entering research space of the social sciences, yet under different phrases and meanings. The definitions of the creative industry, the business rules of the sectors that make it up, and cross- sectoral collaboration have been established over time. As it is an industry of distinct communication potential, its contributions are observed from different starting points, including the perspectives of economics and information sciences. The informative mission of the creative industry is especially reflected in its heritage sector, which in the Republic of Croatia includes the work of archives, libraries and museums. In this paper, the heritage sector is extended to the work of other public institutions, such as, for example, higher education institutions, whose activities transmit information on cultural heritage. By using the example of the murals of meandered Glagolitic script placed in 2015 in the premises of the Faculty of Economics in Osijek, the informative mission of the creative industry is considered and the possibilities of their multimedia presentation are descri
engleski
Information mission of the creative industry – popularization of the ancient letters in the premises of a public higher education institution
nije evidentirano
intangible cultural heritage, Glagolitic script, murals, meandered Glagolitic script, multimedia presentation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
315-331.
objavljeno
Podaci o knjizi
Mirna Willer: Festschrift
Katić, Tinka ; Tomašević, Nives
Zadar: Sveučilište u Zadru
2020.
978-953-331-274-3