Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Je li potreban dodatni probir vida između 5. i 8. razreda osnovne škole? (CROSBI ID 690976)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bilić-Kirin, Vesna ; Buljan, Vesna ; Miškulin, Silvija ; Uhoda Sorić, Danijela ; Ivanko, Marija Je li potreban dodatni probir vida između 5. i 8. razreda osnovne škole? // V. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem - Knjiga sažetaka. Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor, 2017, 2017. str. 126-126

Podaci o odgovornosti

Bilić-Kirin, Vesna ; Buljan, Vesna ; Miškulin, Silvija ; Uhoda Sorić, Danijela ; Ivanko, Marija

hrvatski

Je li potreban dodatni probir vida između 5. i 8. razreda osnovne škole?

Pregledi vida važni su za zdravlje djeteta i psihomotorni razvoj. Djeca često nisu svjesna da imaju problem s vidom (1 od 5 školske djece). Poremećaji vida sve su češći, kratkovidnost se javlja u sve ranijoj školskoj dobi. To je prvenstveno posljedica toga što danas djeca stalno u nešto gledaju, televizor, kompjutor, mobitel pa ponovno u televizor. Oko je funkcionalno stvoreno za gledanje na daljinu što odmara oko dok gledanje na blizinu umara oko. Budući da se 80 % učenja temelji na osjetu vida, prevencija je jako bitna kod zaštite dječjeg vida. Cilj rada: ispitati je li potreban dodatni probir vida između 5. i 8. razreda osnovne škole. Ispitanici: učenici 8. razreda osnovne škole u Zadarskoj i Osječko-baranjskoj županiji koji su obavili sistematski pregled u Službama školske medicine. Metode: podaci su dobiveni iz zdravstvenih kartona učenika 8. razreda koji su imali sistematski pregled u 5. i u 8. razredu. Uzimali su se podaci o spolu, stanju vida (uredno, korekcija (nosi naočale) ili novootkriveni). Rezultati: istraživanjem je obuhvaćeno 1011 djece (Osijek n=648, Zadar n=363). U 5. razredu poremećaje vida imalo je 20 % djece (s korekcijom 13, 8 %, novootkrivenih 7, 2 %). U 8. raz. smetnje vida ima 29, 6 % djece (s korekcijom 23, 7 %, novootkrivenih 5, 9 %). Poremećaje vida češće imaju djevojčice. Nema razlike prema mjestu stanovanja (grad/selo). U Osječkoj županiji 1/4 djece s korekcijom u 8. razredu imalo je uredan vid u 5. razredu. U ostalim parametrima nije bilo značajne razlike između osječke i zadarske djece. Zaključak: rana dijagnoza kroz probire i liječenje pruža značajne kliničke koristi za budućnost djece. Prema dobivenim rezultatima uočava se potreba za dodatnim probirom vida između 5. i 8. razreda (krajem 6. razreda) i podizanje svijesti o štetnosti dugotrajnog gledanja u elektronske uređaje te smanjiti korištenje na najmanju moguću mjeru kako bi očuvali vid.

djeca, probir, vid, refrakcijske anomalije

nije evidentirano

engleski

Is an additional eye screening needed between 5th and 8th grades of primary school?

nije evidentirano

children, screening, vision, refractive anomalies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

126-126.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

V. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem - Knjiga sažetaka

Hrvatsko društvo za školsku i sveučilišnu medicinu, Hrvatski liječnički zbor, 2017

Podaci o skupu

V. HRVATSKI KONGRES ŠKOLSKE I SVEUČILIŠNE MEDICINE, Djeca i mladi - izazov za budućnost

poster

30.03.2017-02.04.2017

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita