SUVREMENI IZAZOVI INICIJALNOG OBRAZOVANJA ODGAJATELJA: ISKUSTVO IZ HRVATSKE (CROSBI ID 690974)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lidija Vujičić
hrvatski
SUVREMENI IZAZOVI INICIJALNOG OBRAZOVANJA ODGAJATELJA: ISKUSTVO IZ HRVATSKE
Suvremeni znanstveni uvidi u razumijevanju institucionalizacije djetinjstva i uloge odgajatelja, a u vezi sa strateškim dokumentima koji reguliraju područje ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, osvjetljavaju ideje stvaranja novog koncepta obrazovanja odgajatelja u kojemu će teorijske i praktične dimenzije biti usklađene u funkciji ostvarivanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti, dok će odgajatelji steći odgovarajuće kompetencije. Takve kompetencije postižu se stvaranjem novog koncepta inicijalnog obrazovanja i kontinuiranog profesionalnog usavršavanja i razvoja odgajatelja, koncepta temeljenog na kompetencijskom pristupu kao novoj paradigmi u kojoj su teorijske i praktične dimenzije uravnotežene u funkciji postizanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti. Nove razvojne teorije navode da je potreban posve drukčiji pristup obrazovanju budućih odgajatelja. Pored razvoja njihovog znanja i vještina, oblici profesionalnog razvoja trebaju odražavati ulogu odgajatelja kao istraživača. Stoga je osobito važno promisliti o organizaciji sveučilišnog obrazovanja budućih odgajatelja i kako ono osigurava: a) suvremene i dinamične uloge odgajatelja ; b) novu paradigmu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja temeljenu na promjeni odnosa između odraslih i djece ; c) sukonstrukciju kurikuluma koji se temelji na ideji odgajatelja refleksivnog praktičara ; i d) trenutnu percepciju vrtića kao organizacije koja uči. Pokretanje sveučilišnog diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja odgovor je na promijenjenu ulogu odgajatelja u suvremenom izvanobiteljskom institucijskom kontekstu. Odgajateljska je profesija danas shvaćena kao složeno zanimanje koje implicira refleksivno mišljenje, kontinuirani profesionalni razvoj, autonomiju, odgovornost, kreativnost istraživanja i osobnu prosudbu.
odgajatelj, inicijalno obrazovanje, kompetencijski pristup,
nije evidentirano
engleski
CONTEMPORARY CHALLENGES OF INITIAL EDUCATION OF PRESCHOOL TEACHERS: CROATIAN EXPERIENCE
Suvremeni znanstveni uvidi u razumijevanju institucionalizacije djetinjstva i uloge odgajatelja, a u vezi sa strateškim dokumentima koji reguliraju područje ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, osvjetljavaju ideje stvaranja novog koncepta obrazovanja odgajatelja u kojemu će teorijske i praktične dimenzije biti usklađene u funkciji ostvarivanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti, dok će odgajatelji steći odgovarajuće kompetencije. Takve kompetencije postižu se stvaranjem novog koncepta inicijalnog obrazovanja i kontinuiranog profesionalnog usavršavanja i razvoja odgajatelja, koncepta temeljenog na kompetencijskom pristupu kao novoj paradigmi u kojoj su teorijske i praktične dimenzije uravnotežene u funkciji postizanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti. Nove razvojne teorije navode da je potreban posve drukčiji pristup obrazovanju budućih odgajatelja. Pored razvoja njihovog znanja i vještina, oblici profesionalnog razvoja trebaju odražavati ulogu odgajatelja kao istraživača. Stoga je osobito važno promisliti o organizaciji sveučilišnog obrazovanja budućih odgajatelja i kako ono osigurava: a) suvremene i dinamične uloge odgajatelja ; b) novu paradigmu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja temeljenu na promjeni odnosa između odraslih i djece ; c) sukonstrukciju kurikuluma koji se temelji na ideji odgajatelja refleksivnog praktičara ; i d) trenutnu percepciju vrtića kao organizacije koja uči. Pokretanje sveučilišnog diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja odgovor je na promijenjenu ulogu odgajatelja u suvremenom izvanobiteljskom institucijskom kontekstu. Odgajateljska je profesija danas shvaćena kao složeno zanimanje koje implicira refleksivno mišljenje, kontinuirani profesionalni razvoj, autonomiju, odgovornost, kreativnost istraživanja i osobnu prosudbu.
preschool teacher, initial education, competence approach, professional development.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
12-14.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“
Pavlović Breneselović, D. ; Krnjaja, Ž. ; Panić, T.
Srijemska Mitrovica: Preschool Teacher Training and Business Informatics College - Sirmium, Sremska Mitrovica
978-86-80697-70-3
Podaci o skupu
ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“
ostalo
17.11.2017-17.11.2017
Sremska Mitrovica, Srbija