Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

SUVREMENI IZAZOVI INICIJALNOG OBRAZOVANJA ODGAJATELJA: ISKUSTVO IZ HRVATSKE (CROSBI ID 690974)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Lidija Vujičić CONTEMPORARY CHALLENGES OF INITIAL EDUCATION OF PRESCHOOL TEACHERS: CROATIAN EXPERIENCE / SUVREMENI IZAZOVI INICIJALNOG OBRAZOVANJA ODGAJATELJA: ISKUSTVO IZ HRVATSKE // ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“ / Pavlović Breneselović, D. ; Krnjaja, Ž. ; Panić, T. (ur.). Srijemska Mitrovica: Preschool Teacher Training and Business Informatics College - Sirmium, Sremska Mitrovica, 2017. str. 12-14

Podaci o odgovornosti

Lidija Vujičić

hrvatski

SUVREMENI IZAZOVI INICIJALNOG OBRAZOVANJA ODGAJATELJA: ISKUSTVO IZ HRVATSKE

Suvremeni znanstveni uvidi u razumijevanju institucionalizacije djetinjstva i uloge odgajatelja, a u vezi sa strateškim dokumentima koji reguliraju područje ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, osvjetljavaju ideje stvaranja novog koncepta obrazovanja odgajatelja u kojemu će teorijske i praktične dimenzije biti usklađene u funkciji ostvarivanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti, dok će odgajatelji steći odgovarajuće kompetencije. Takve kompetencije postižu se stvaranjem novog koncepta inicijalnog obrazovanja i kontinuiranog profesionalnog usavršavanja i razvoja odgajatelja, koncepta temeljenog na kompetencijskom pristupu kao novoj paradigmi u kojoj su teorijske i praktične dimenzije uravnotežene u funkciji postizanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti. Nove razvojne teorije navode da je potreban posve drukčiji pristup obrazovanju budućih odgajatelja. Pored razvoja njihovog znanja i vještina, oblici profesionalnog razvoja trebaju odražavati ulogu odgajatelja kao istraživača. Stoga je osobito važno promisliti o organizaciji sveučilišnog obrazovanja budućih odgajatelja i kako ono osigurava: a) suvremene i dinamične uloge odgajatelja ; b) novu paradigmu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja temeljenu na promjeni odnosa između odraslih i djece ; c) sukonstrukciju kurikuluma koji se temelji na ideji odgajatelja refleksivnog praktičara ; i d) trenutnu percepciju vrtića kao organizacije koja uči. Pokretanje sveučilišnog diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja odgovor je na promijenjenu ulogu odgajatelja u suvremenom izvanobiteljskom institucijskom kontekstu. Odgajateljska je profesija danas shvaćena kao složeno zanimanje koje implicira refleksivno mišljenje, kontinuirani profesionalni razvoj, autonomiju, odgovornost, kreativnost istraživanja i osobnu prosudbu.

odgajatelj, inicijalno obrazovanje, kompetencijski pristup,

nije evidentirano

engleski

CONTEMPORARY CHALLENGES OF INITIAL EDUCATION OF PRESCHOOL TEACHERS: CROATIAN EXPERIENCE

Suvremeni znanstveni uvidi u razumijevanju institucionalizacije djetinjstva i uloge odgajatelja, a u vezi sa strateškim dokumentima koji reguliraju područje ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, osvjetljavaju ideje stvaranja novog koncepta obrazovanja odgajatelja u kojemu će teorijske i praktične dimenzije biti usklađene u funkciji ostvarivanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti, dok će odgajatelji steći odgovarajuće kompetencije. Takve kompetencije postižu se stvaranjem novog koncepta inicijalnog obrazovanja i kontinuiranog profesionalnog usavršavanja i razvoja odgajatelja, koncepta temeljenog na kompetencijskom pristupu kao novoj paradigmi u kojoj su teorijske i praktične dimenzije uravnotežene u funkciji postizanja kvalitetnih obrazovnih aktivnosti. Nove razvojne teorije navode da je potreban posve drukčiji pristup obrazovanju budućih odgajatelja. Pored razvoja njihovog znanja i vještina, oblici profesionalnog razvoja trebaju odražavati ulogu odgajatelja kao istraživača. Stoga je osobito važno promisliti o organizaciji sveučilišnog obrazovanja budućih odgajatelja i kako ono osigurava: a) suvremene i dinamične uloge odgajatelja ; b) novu paradigmu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja temeljenu na promjeni odnosa između odraslih i djece ; c) sukonstrukciju kurikuluma koji se temelji na ideji odgajatelja refleksivnog praktičara ; i d) trenutnu percepciju vrtića kao organizacije koja uči. Pokretanje sveučilišnog diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja odgovor je na promijenjenu ulogu odgajatelja u suvremenom izvanobiteljskom institucijskom kontekstu. Odgajateljska je profesija danas shvaćena kao složeno zanimanje koje implicira refleksivno mišljenje, kontinuirani profesionalni razvoj, autonomiju, odgovornost, kreativnost istraživanja i osobnu prosudbu.

preschool teacher, initial education, competence approach, professional development.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

12-14.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“

Pavlović Breneselović, D. ; Krnjaja, Ž. ; Panić, T.

Srijemska Mitrovica: Preschool Teacher Training and Business Informatics College - Sirmium, Sremska Mitrovica

978-86-80697-70-3

Podaci o skupu

ТHE 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE “INITIAL EDUCATION AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRESCHOOL TEACHERS – STATE AND PERSPECTIVES“

ostalo

17.11.2017-17.11.2017

Sremska Mitrovica, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija