Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja (CROSBI ID 19070)
Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor
hrvatski
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja
Jedan od strateških ciljeva unaprjeđenja kvalitete hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava jeste profesionalizacija djelatnosti ravnatelja odgojno-obrazovnih institucija. Profesionalizacija ravnatelja je pitanje koje postavljaju i druge zemlje, europske i izvaneuropske. Naime, istraživanja obrazovnog procesa bila su u zadnja dva desetljeća uglavnom usmjerena na učitelje i nastavnike kao neposredne nositelje odgojno-obrazovnog, nastavnog i školskog rada, jer se njih prepoznalo kao ključne nositelje učinkovitih promjena u sustavima odgoja i obrazovanja. Ravnatelji odgojno-obrazovnih ustanova ostali su izvan središta pozornosti, iako su rezultati nacionalnih i međunarodnih istraživanja ukazivali na važnost i potrebu profesionalnog institucionalnog upravljanja i vođenja obrazovne ustanove. Kroz istraživački projekt „Ravnatelj: profesija i kvalifikacija, a ne funkcija“ grupa znanstvenika odlučila je dati konkretan doprinos u izradi standarda zanimanja i kvalifikacije ravnatelja odgojno-obrazovnih ustanova u Republici Hrvatskoj. Na temelju istraživanja standarda zanimanja i standarda kvalifikacije ravnatelja odgojno-obrazovnih ustanova, te utvrđivanja kompetencija ravnatelja u suvremenim odgojno-obrazovnim sustavima, koje zahtijevaju promijenjene društveno-kulturne vrijednosti, gospodarske promjene, nova znanstvena saznanja, promjene koje donose informacijsko- komunikacijske tehnologije, migracije i globalizacijske mijene, oblikovan je sadržaj ove knjige. Sveukupno, poglavlja u ovoj knjizi obuhvaćaju vrlo raznolike teme koje su se u analizama rezultata dosadašnjih istraživanja, u Hrvatskoj i šire, pokazale važnim za razvoj kompetencijskog profila ravnatelja. Autori su pokušali različite teorije iz područja pedagogije i psihologije primijeniti na specifični kontekst ravnateljskog rada (npr. profesionalno usavršavanje i razvoj, centralizacija i decentralizacija odgojno- obrazovnog sustava, inkluzivno obrazovanje, rukovođenje, poduzetništvo, stres u radu, emocije u obrazovnom procesu, subjektivna dobrobit i zadovoljstvo poslom/životom). Pri tome su kritički analizirali pretpostavljene odnose i njihove utjecaje na uspješnost u obavljanju tog zahtjevnog posla, osvrćući se na empirijske provjere tih odnosa i njihovih posljedica po profesionalnu i osobnu dobrobit svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa. Pokušali su ponuditi i praktične implikacije te na temelju provjerenih teoretskih pretpostavki koncipirati načine za svladavanje poteškoća u ravnateljskom poslu.
upravljanje obrazovnom institucijom, ravnatelj, kompetencije
nije evidentirano
engleski
Management of educational institutions: Principal’s competency profile
nije evidentirano
management of educational institution, school principal, competencies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zadar: Sveučilište u Zadru
2016.
978-953-331-130-2
303
objavljeno