Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi (CROSBI ID 19067)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vidulin, Sabina ; Plavšić, Marlena ; Žauhar, Valnea
hrvatski
Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi
Ova glazbeno-pedagoška knjiga donosi novi, poticajniji pristup slušanju glazbe u nastavi Glazbene kulture. Vjerujući da umjetnička glazba može doprijeti do svakog uha, ovaj pristup obogaćuje onaj koji danas prevladava u školama. Dok se postojeći pristup pri slušanju glazbe pretežno usmjerava na analizu glazbenih sastavnica, novi spoznajno-emocionalni pristup proširuje se na izvan-glazbeni kontekst, potiče cjelovito doživljavanje glazbe kroz emocionalne elemente te uključuje učenice i učenike u aktivniji angažman tijekom slušanja skladbe. Spoznajno-emocionalni pristup empirijski je provjeren i rezultati, predstavljeni u knjizi, pokazuju njegove prednosti. Takav višemodalni pristup, na dokazima utemeljen, po koracima je prikazan u knjizi u primjerima artikulacije sata Glazbene kulture. Knjiga obuhvaća pet poglavlja. U prvom se opisuje fenomen slušanja glazbe, daje se pregled tradicije slušanja glazbe u školi u Hrvatskoj i prikazuje se trenutačna slika. Drugo poglavlje elaborira višemodalno slušanje i razumijevanje glazbe te navodi neke primjere njegove primjene. Treće poglavlje predstavlja spoznajno-emocionalni pristup slušanju glazbe s naglaskom na njegovoj provedbi u glazbeno- pedagoškom kontekstu. U četvrtom su poglavlju detaljno razrađene četiri priprave koje slijede taj pristup. Završno, peto poglavlje donosi rezultate istraživanja u školi u kojem su uspoređeni standardni i spoznajno-emocionalni pristup. Knjigu obogaćuju crteži koje su izradili učenici i učenice potaknuti slušanjem skladbi.
slušanje glazbe, glazbeno-pedagoški kontekst, nastava glazbene kulture, standardni pristup, spoznajno-emocionalni pristup
nije evidentirano
engleski
Cognitive-emotional music listening in school
nije evidentirano
music listening, music-pedagogical context, teaching musical culture, standard approach, cognitive-emotional approach
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2020.
978-953-8278-39-6
297
objavljeno