Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usporedna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i električnih motora (CROSBI ID 432685)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Šukunda, Marko Usporedna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i električnih motora / Šarić, Željko (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2019

Podaci o odgovornosti

Šukunda, Marko

Šarić, Željko

hrvatski

Usporedna analiza eksploatacijskih značajki dizelskih i električnih motora

Motori s unutarnjim izgaranjem toplinski su strojevi za pretvorbu toplinske energije u koristan mehanički rad. Mogu se podijeliti prema raznim parametrima, prema broju taktova na dvotaktne (2T) i četverotaktne (4T) motore, prema načinu izgaranja i pogonskom gorivu na Diesel, Otto i Wankel motore, prema načinu hlađenja na motore hlađene zrakom ili tekućinom itd. Motor s unutarnjim izgaranjem sastoji se od oko tisuću manjih dijelova, međutim glavni dijelovi zaslužni za obavljanje procesa izgaranja su klipni mehanizam, glava i blok motora te uređaji motora. Od tekućina važno je spomenuti ulje iz kartera motora kojim se smanjuje trošenje materijala i podmazuju elementi u dodiru, gorivo iz spremnika koje uz određenu količinu zraka potiče izgaranje, te rashladnu tekućinu koja održava radnu temperaturu motora i sprječava pregrijavanje. Razlike u konstrukciji vozila s Diesel motorima i vozila na električni pogon su velike, ponajprije zato što električna vozila imaju znatno manje dijelova, sastoje je od baterije, elektromotora i kontrolera. Za rad koriste obnovljive izvore energije, nemaju ispušnih plinova i mogu sami stvarati energiju npr. regeneracijskim kočenjem kojim se kinetička energija sprema u bateriju za ponovno korištenje. Održavanje vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem zahtjevnije je nego održavanje električnih vozila jer ima više dijelova koji mogu biti u kvaru, ali za razliku od električnih vozila, održavanje se može izvršiti na više lokacija i dijelovi su puno pristupačniji. S ciljem smanjenja ispušnih plinova i trošenja neobnovljivih izvora energije, putem zabrane ulaska Diesela u centre velikih gradova i najavom prestanka proizvodnje u narednim godinama, a poticajima za električna vozila, može se reći da Dieseli polako odlaze u prošlost, a vozila na električni pogon tek dolaze, još se razvijaju i osiguravaju čišću budućnost.

motori s unutarnjim izgaranjem, Diesel, električna vozila, električni motori, elektromotor

nije evidentirano

engleski

Comparative Analysis of Diesel and Electric Motors Exploitation Characteristics

nije evidentirano

Internal-Combustion Engine, Diesel, Elektric Vehicles, Elektric Engines, Electromotor

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42

27.08.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice