Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga učeničkih zadruga u procesima izgradnje socijalne kohezije (CROSBI ID 690832)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Vidović, Davorka ; Grubišić-Čabo, Marita Uloga učeničkih zadruga u procesima izgradnje socijalne kohezije // VII. Nacionalni sociološki kongres „Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti“ Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019-12.04.2019

Podaci o odgovornosti

Vidović, Davorka ; Grubišić-Čabo, Marita

hrvatski

Uloga učeničkih zadruga u procesima izgradnje socijalne kohezije

Učeničke zadruge imaju dugu tradiciju u Hrvatskoj i predstavljaju gotovo jedinstven model unutar odgojno- obrazovnog sustava u svijetu. U Hrvatskoj danas djeluje preko 550 učeničkih zadruga u osnovnim i srednjim školama. U učeničkim zadruga učenici uče i oponašaju sve aktivnosti stvarnog poduzeća, ali i slijede temeljna zadružna načela u kojima svi članovi ravnopravno sudjeluju u upravljanju i demokratskom odlučivanju. Osim toga, učeničke zadruge igraju važnu komponentu stvaranju suradnje s lokalnom zajednicom. Istraživanja o učeničkim zadrugama su rijetka i postojeća literatura uglavnom daje uvide u ulogu učeničkih zadruga u pedagoškim procesima (Munjiza, 2008 ; Jagodić & Seršić, 2012) ili ukazuju na važnost prepoznavanja uloge učeničkih zadruga u učenju o društvenom poduzetništvu (Tkalec, Quien & Posavec, 2013). Novija istraživanja mladih u Hrvatskoj ukazuju na porast političke i društvene participacije mladih, no još uvijek se osjećaju izrazito marginalizirano u procesima odlučivanja izvan obiteljskog i prijateljskog okruženja (Ilišin & Spajić-Vrkaš, 2017). Stoga ovaj rad tematizira učeničke zadruge u kontekstu socijalne kohezije te pokušava prepoznati njihovu ulogu kao mjesta gdje djeca i mladi mogu sudjelovati u proizvodnim, ali i upravljačkim procesima. Nalazi ovog rada ukazuju na načine na koje sudjelovanje u učeničkoj zadruzi potiče participaciju mladih te vrijednosti poput solidarnosti, suradnje, povjerenja i brige za zajednicu, što u konačnici može doprinositi socijalnoj koheziji. Rad se temelji na eksplorativnom istraživanju provedenom od listopada 2018. do siječnja 2019. godine. Metode korištene za prikupljanje podataka uključivale su fokus grupe s učenicima zadrugarima, na prigodnom uzorku od 10 učeničkih zadruga iz pet geografskih regija te polu- strukturirane intervjue s voditeljima zadruga i predstavnicima potpornih organizacija (ukupno 11 intervjua). Podaci su transkribirani i analizirani koristeći NVivo program za kvalitativnu analizu.

školske zadruge ; socijalna kohezija ; participacija ; solidarnost ; socijalni kapital ; participacija ; mladi

nije evidentirano

engleski

The role of school cooperatives in social cohesion development

nije evidentirano

School cooperatives ; social cohesion ; participation ; solidarity ; social capital ; youth

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

VII. Nacionalni sociološki kongres „Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti“

predavanje

11.04.2019-12.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Sociologija