Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Geneza i kontekst političke komunikacije u Hrvatskoj na referendumu o članstvu u Europskoj uniji 2012. i na europskim izborima 2013. i 2014.: četvrt stoljeća između nacionalnih i europskih tema (CROSBI ID 278812)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Picula, Boško ; Žnidarić, Kristina Geneza i kontekst političke komunikacije u Hrvatskoj na referendumu o članstvu u Europskoj uniji 2012. i na europskim izborima 2013. i 2014.: četvrt stoljeća između nacionalnih i europskih tema // Međunarodne studije, XV (2015), 3; 9-27

Podaci o odgovornosti

Picula, Boško ; Žnidarić, Kristina

hrvatski

Geneza i kontekst političke komunikacije u Hrvatskoj na referendumu o članstvu u Europskoj uniji 2012. i na europskim izborima 2013. i 2014.: četvrt stoljeća između nacionalnih i europskih tema

Hrvatska nije samo trenutačno posljednja država koja je postala punopravnom članicom Europske unije, nego je i njezina jedina članica u povijesti čiji su birači dvije godine zaredom, 2013. i 2014., birali svoje zastupnike u Europski parlament. Doda li se tomu da je u Hrvatskoj 2012. održan referendum o pristupanju zemlje Europskoj uniji, moguće je zaključiti da se dosad ni u jednoj članici Unije njezini birači nisu tako učestalo izjašnjavali o europskim političkim temama. Znači li to da su hrvatski birači „najeuropskiji“ kad je riječ o političkoj komunikaciji vezanoj uz europske teme na neposrednim izjašnjavanjima volje i preferencija? Ili je i u Hrvatskoj zabilježena ta pojava da su europske izbore, a prije toga i referendum, političke stranke i sudionici na izborima iskoristili za stavljanje nacionalnih političkih, ekonomskih i društvenih tema u prvi plan? Temeljem iskustava s izbora za Europski parlament u Hrvatskoj politička komunikacija pokazuje i zajednički europski trend i specifično hrvatsko obilježje. Kao i u većini članica Europske unije, na europskim izborima iz 2004. i 2009. i u Hrvatskoj su uoči izbora za Europski parlament dominirale nacionalne teme u političkoj komunikaciji i profiliranju sudionika na izborima. Hrvatska je pak specifična utoliko što je u smislu političke komunikacije ključnu ulogu u promicanju europskih tema i važnosti Europskog parlamenta kao tijela za koje se glasa na izborima iz 2013. i 2014. preuzela izborna administracija na čelu s Državnim izbornim povjerenstvom. Ta dva komunikacijska pristupa izborima – nacionalni, od strane političkih stranaka, i europski, od strane tijela koja provode izbore – rezultirala su iz europskih izbora u svojevrsne miniparlamentarne izbore.

Hrvatska ; Europska unija ; europski izbori ; referendum ; politička komunikacija

nije evidentirano

engleski

Genesis and context of political communication in Croatia in the referendum on membership in the European Union in 2012 and in the European elections in 2013 and 2014: a quarter of a century between national and European issues

nije evidentirano

Croatia ; European Union ; european elections ; referendum ; political communication

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XV (3)

2015.

9-27

objavljeno

1332-4756

Povezanost rada

Politologija

Poveznice