Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konstrukcija upitnika strategijskog čitanja (CROSBI ID 98617)

Prilog u časopisu | stručni rad

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor Konstrukcija upitnika strategijskog čitanja // Psihologijske teme, 10 (2001), 1; 51-62-x

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor

hrvatski

Konstrukcija upitnika strategijskog čitanja

Istraživanja strategijskog čitanja najčešće uključuju ispitivanje znanja o čitanju i primjeni različitih strategija, ali ne i procjenu čestine upotrebe strategija tijekom čitanja. Cilj je ovog rada bio konstruirati Upitnik strategijskog čitanja kojim se ispituje samoprocjena ispitanika o čestini upotrebe pojedinih strategija čitanja. Upitnik je primijenjen na tri dobne skupine: u petim i osmim razredima osnovne škole, te u trećem razredu osnovne škole. U konačnoj verziji zadržano je 22 tvrdnje. Faktorska analiza ukazuje na dvofaktorsku strukturu upitnika. Prvi faktor uključuje tvrdnje koje se odnose na nadgledanje tijekom i nakon čitanja, a drugi tvrdnje koje se odnose na aktivno razumijevanje. Na temelju faktorske strukture sastavljene su dvije podljestvice. Obje podljestvice imaju zadovoljavajuće pouzdanosti na sve tri dobne skupine (Cronbach alpha od .75 do .87.). Analizom dobnih i spolnih razlika na obje podljestvice, dobiveni su značajni efekti spola, dobi te značajni interakcijski efekti. Općenito, više rezultate imaju učenici petih razreda u odnosu na starije učenike, te djevojke u odnosu na mladiće, s time da se spolne razlike povećavaju s dobi. O dobivenim rezultatima je raspravljeno u kontekstu konstruktivističkog pristupa čitanju, a dobne i spolne razlike su interpretirane kao razlike u motivaciji.

strategije čitanja; razumijevanje pri čitanju

nije evidentirano

engleski

Construction of Strategic Reading Questionair

nije evidentirano

reading strategies; reading comprehensione

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (1)

2001.

51-62-x

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija