Povezanost osobina ličnosti i kreativnosti: Medijacijski efekti kreativne samoefikasnosti i kreativnog osobnog identiteta (CROSBI ID 690708)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Pavlić, Matej ; Kramarić, Matea ; Butković, Ana
hrvatski
Povezanost osobina ličnosti i kreativnosti: Medijacijski efekti kreativne samoefikasnosti i kreativnog osobnog identiteta
Dosadašnja istraživanja dosljedno pokazuju povezanost osobina ličnosti i kreativnosti, pri čemu su najkonzistentniji rezultati dobiveni za faktor otvorenosti ka iskustvu, koja je pozitivno povezana s kreativnosti. Novija istraživanja također ukazuju da prilikom proučavanja odnosa ličnosti i kreativnosti u obzir treba uzeti dva konstrukta vezana za kreativni pojam o sebi, kreativnu samoefikasnost i kreativni osobni identitet, kao potencijalne medijatore navedenog odnosa. U skladu s navedenim, cilj ovog istraživanja bio je provjeriti je li odnos između osobina ličnosti i kreativnosti posredovan kreativnom samoefikasnošću i kreativnim osobnim identitetom. Odnos smo odlučili provjeriti na kreativnim pojedincima koji u okviru „Četiri C“ modela kreativnosti (Kaufman i Beghetto, 2009) pripadaju kategoriji 3. razine kreativnosti, tzv. „Pro-c“ ili profesionalna kreativnost. Ovu razinu karakterizira profesionalna razina stvaralaštva i kreativnosti, iako se radi o pojedincima koji još nisu dosegli prestižan status. Sudionici istraživanja su bili pjevači i pjevačice iz 11 hrvatskih klapa koji su u manjim grupama ispunili anketni upitnik koji se sastojao od BFI-2 upitnika ličnosti (Soto i John, 2017), Kratke skale kreativnog pojma o sebi koja mjeri kreativnu samoefikasnost i kreativni osobni identitet (Karwowski, 2011), te nekoliko pitanja koja se odnose na procjenu kreativnosti i kreativnih postignuća, a koje su autori konstruirali za potrebe ovog istraživanja. Provedene su korelacijske i regresijske analize kako bi se provjerila povezanost između dvije dimenzije kreativnog pojma o sebi i razine kreativnog postignuća te njihova povezanost s osobinama ličnosti, kao i posredujuća uloga kreativne samoefikasnosti i kreativnog osobnog identiteta u odnosu pojedinih osobina ličnosti i kreativnosti.
kreativnost ; osobine ličnosti ; kreativna samoefikasnost ; kreativni osobni identitet
nije evidentirano
engleski
The relationship between personality traits and creativity: Mediational effects of self- efficacy and creative personal identity
nije evidentirano
creativity ; personality traits ; creative self-efficacy ; creative personal identity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
115-115.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka
Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina
Zagreb:
1849-6946
Podaci o skupu
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
predavanje
11.04.2019-13.04.2019
Zagreb, Hrvatska