Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Wissensvermittlung in der Funktion der Haltbaren Regionaler Möglichkeiten (CROSBI ID 488272)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Barković, Dražen ; Meler, Marcel ; Turkalj, Željko Wissensvermittlung in der Funktion der Haltbaren Regionaler Möglichkeiten // VI. Gemeines Augsburg - Osijek Symposion "Region und regionale Entwicklung" / Gottlieb, Gunther ; Turkaj, Željko (ur.). Augsburg: Universitaet Augsburg, Universitaet Osijek, 2001. str. 89-107-x

Podaci o odgovornosti

Barković, Dražen ; Meler, Marcel ; Turkalj, Željko

njemački

Wissensvermittlung in der Funktion der Haltbaren Regionaler Möglichkeiten

Proces visokog obrazovanja se treba temeljiti na saznanjima znanosti, odnosno rezultata istraživanja, a temeljni cilj bi mu trebao biti njihov transfer u svakodnevnu gospodarsku praksu. Razina razvijenosti sustava visokog obrazovanja u izravnoj je zavisnosti od opće gospodarske razvijenosti, te kvalitativne razvijenosti društveno-ekonomskih odnosa u zemlji, ali još je više u izravnoj zavisnosti o gospodarskoj razvijenosti regije u kojoj sveučilište kao krovno-ustrojbena institucija visokog obrazovanja djeluje. Pritom treba istaknuti da postoji i interaktivno povratno djelovanje sustava visokog obrazovanja kako na gospodarsku razvijenost, tako i na cjelokupnu društveno-ekonomsku razvijenost regije. Ovo se osobito odnosi i na transfer ekonomskih znanja koja predstavljaju jednu od najznačajnijih temeljnih sastavnica regionalnog razvoja. Međutim, valja imati na umu da riječ treba biti isključivo o održivom regionalnom razvoju. To ujedno, interaktivno, implicira kako mora biti riječ i održivom razvoju sveučilišta, odnosno članica u njihovom sastavu. Na tragu prethodnoga, održivi razvoj se u radu promatra na temelju akronima LIFE (limits, interdepedence, fundamentals i equity) i pritom se ustanovljavaju strateški koraci koji se moraju poduzeti kako bi se održivi razvoj mogao implementirati obostrano, kako u smislu regionalnog razvoja, tako i održivog razvoja sveučilišta odnosno njegovih članica. I ne samo to. Održivi razvoj regije kojoj sveučilište pripada trebao bi se ujedno temeljiti i na gospodarskoj, ali i na svakoj drugoj konkurentskoj prednosti koju konkretna regija dugoročno može ostvarivati zahvaljujući resursima kojima neupitno raspolaže. To ujedno znači kako sveučilišta, izravnim ili neizravnim transferom znanja u gospodarstvo regije kojoj pripadaju ujedno imaju aktivnu ulogu, ali i odgovornost u kreiranju ekonomskog, društvenog i kulturnog života koje se u dugoročnom smislu mora operacionalizirati u smislu održivog regionalnog razvoja. Drugim riječima, znanstvena percepcija regije i njenih resursa tvorit će ujedno i putove njezinog budućeg održivog razvoja. Gledano sa stajališta čitave zemlje, odnosno čitave nacionalne ekonomije, prethodno navedeno treba dovesti do sinergijskog efekta koji se treba očitovati u dugoročno održivom općedruštvenom razvoju.

visoko obrazovanje; transfer visokog obrazovanja; sveučilište

nije evidentirano

engleski

Transfer of the Knowledge in the Function of the Regional Sustainable Development

nije evidentirano

higher education; transfer of higher education; University

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-107-x.

2001.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VI. Gemeines Augsburg - Osijek Symposion "Region und regionale Entwicklung"

Gottlieb, Gunther ; Turkaj, Željko

Augsburg: Universitaet Augsburg, Universitaet Osijek

Podaci o skupu

VI. Gemeines Augsburg - Osijek Symposion "Region und regionale Entwicklung"

predavanje

01.01.2001-01.01.2001

Augsburg, Njemačka

Povezanost rada

Ekonomija